Jumătate dintre părinţii români cred că temele îi stresează pe copii (studiu)
Programe încărcate şi şcoli slab dotate. Acestea sunt doar două dintre problemele pe care le-a scos în eviedenţă o nouă radiografie făcută sistemului de educaţie. Peste 1000 de persoane au participat la studiul online făcut de Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ.
De Redactia Observator la 11.11.2018, 21:32Programe încărcate şi şcoli slab dotate. Acestea sunt doar două dintre problemele pe care le-a scos în eviedenţă o nouă radiografie făcută sistemului de educaţie. Peste 1000 de persoane au participat la studiul online făcut de Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ. Atât părinţii şi elevii, cât şi profesorii şi-au exprimat nemulţumirile care nu sunt deloc puţine.
Peste 90% dintre părinţii, profesorii şi elevii intervievaţi spun că programele şcolare trebuie schimbate.
”Îi încarcă foarte mult cu lucruri care nu ştiu dacă mai târziu le vor fi de folos, e bine să se focalizeze şcoala pe anumite discipline. Nu ştiu cu ce se vor alege copiii în viitor, mai ales că viitoarele locuri de muncă vor fi extrem de puţine pentru ei”, spune un părinte.
În schimb, părinţii şi profesorii propun noi materii, adaptate cerinţelor de pe piaţa muncii. Educaţia pentru sănătate, antreprenoriatul, dezvoltarea personală şi gestionarea emoţiilor ar trebui să se regăsească în orarul elevilor, arată studiul. Supriza vine la capitolul Teme. Peste 50%, fie că sunt copii, fie părinţi sau profesori, consideră lecţiile un factor de stres.
Nu sunt singurele probleme din învăţământ. Peste 70 la sută se plâng de lipsa dotărilor din şcoli, 60 la sută spun că sunt prea mulţi copii într-o clasă, iar peste jumătate susţin că elevii învaţă doar lucruri teoretice.
CORNELIA POP STAVRI, Secretar General FSLI: Nu avem calculatoare în toate unităţile de învăţământ, avem educaţie tehnologică fără activităţi practice, cumva şcoala şi temele ar trebui să fie mai aplicate.
De asemea, părinţii susţin că ar trebui să se investească mai mult şi în pregătirea profesorilor.
IULIAN CRISTACHE, preşedintele asociaţiei de părinţi din România: Avem nevoie de resursă umană de calitate. Pentru mine este mult mai important profesorul, modul în care interacţionează cu elevul, modul în care empatizează cu elevul.
La întrebarea ce reprezintă școala în acest moment pentru ei, cei mai mulți au răspuns: educație, loc de muncă, viitor şi stres.