Pandemia de coronavirus modifică semnificativ modul în care călătorim cu avionul
Modul în care călătorim cu avionul nu va mai fi la fel, cel puţin nu în viitorul apropiat. Însă în doar o săptămână, companiile aeriene speră ca cerul să fie din nou brăzdat de aeronave.
De Alexandra Marin la 08.05.2020, 12:17- Reprezentanții companiilor aeriene propun luarea mai multor măsuri de siguranță.
- Numărul călătoriilor cu avionul a scăzut drastic în ultimele două luni.
În exclusivitate pentru Observator, reprezentanţii operatorilor aerieni au confirmat că vor trimite curând la Ministerul Transporturilor un draft cu noile măsuri de protecţie pentru un zbor în siguranţă.
Siguranţa pasagerilor şi a echipajelor de zbor este primordială. Iar pentru asta, dezinfectarea se face riguros.
Mariana Ion, director comercial companie de handling: Nebulizatorul pe care-l avem aici este un aparat care ne ajută să dezinfectăm şi să sterilizăm cabina aeronavelor. Prin nebulizare se formează practic o ceaţă în toată aeronava, de particule foarte, foarte mici. Fiecare particulă ajunge pe fiecare milimetru din aeronavă.
Operaţiunea, utilizată şi pentru dezinfectarea blocurilor operatorii din spitale, durează doar șase minute. După doar jumătate de oră, pasagerii pot fi îmbarcaţi.
Dezinfectarea este doar una dintre măsurile de protecţie aflate pe lista de propuneri a Comitetului operatorilor aerieni care a fost trimisă astăzi către Ministerul Transportului.
Mircea Stoica, șeful de bază Blue Air Otopeni: Noi încă din 25 februarie, încă înainte să fie vreun caz confirmat în România, aveam covoraşe dezinfectante la îmbarcare şi debarcare şi distribuiam materiale de protecţie şi substanţe dezinfectante pasagerilor la îmbarcare.
Una dintre cele mai controversate eventuale măsuri este păstrarea unui loc distanţă între doi pasageri. Şi asta pentru că Asociaţia Internaţională de Transport Aerian respinge vehement propunerea din două motive.
Unul, pentru că un loc distanţă între doi pasageri nu va duce automat şi la păstrarea unei distanţe de un metru şi jumătate, aşa cum ar fi normal, şi doi pentru că totul va conduce la scumpirea biletelor de avion ceea ce-i va descuraja pe oameni să mai călătorească cu avionul.
Unele companii au anunţat deja că renunţă la revistele împărţite în avioane. Altele vor distribui măști și mănuși de protecție pentru echipaj şi șervețele dezinfectante pentru pasageri.
Un lucru e cert, aeronavele rămase la sol din cauza pandemiei au adus pierderi uriaşe în aviaţie şi turism. La nivel mondial sunt peste 10 milioane de oameni care lucrează în acest domeniu şi alte 65 de milioane care au locuri de muncă dependente de această industrie.
Este pentru prima dată când atât de multe aeronave stau la sol pe o perioadă atât de lungă. Pe Otopeni, luna trecută, au existat doar 560 de decolări şi 570 de aterizări. Ceea ce transformă luna aprilie în cea mai neagră lună de când există Aeroportul Henri Coandă.
Valentin Iordache, purtător de cuvânt CNAB: Anul trecut, în aprilie, am avut 11.700 de mişcări, aterizări plus decolări, iar numărul pasagerilor era de aproape 1.200.000. Dacă la mişcările de aeronave scăderea a fost de circa 85%, la pasageri a fost de 97-98% anul acesta faţă de anul trecut.
Pentru sfârşitul săptămânii viitoare, sunt deja pregătite mai multe curse de tip charter. Unele dintre cele mai aşteptate zboruri sunt spre Grecia, Portugalia, Germania şi Franţa. Pentru zonele roşii nu există încă un plan.