Preţurile alimentelor ajung pe net
Preţurile din magazine sunt motiv de scandal.Consiliul Concurenţei anunţă că la sfâşitul anului va fi gata monitorul preţurilor, un site care va furniza date despre costul alimentelor în funcţie de oraş şi magazin.
De Redactia Observator la 29.01.2015, 13:33- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Preţurile din magazine sunt motiv de scandal.Consiliul Concurenţei anunţă că la sfâşitul anului va fi gata monitorul preţurilor, un site care va furniza date despre costul alimentelor în funcţie de oraş şi magazin.
Economat.ro este site-ul de unde bucureştenii pot afla şi compara în timp real preţurile din marile magazine. Proiectul a fost pus la punct de Asociaţia pentru protecţia Cosumatorilor. Cine este interesat află, de exemplu, că în vestul Capitalei, un kilogram de făină costă între 1 lei şi 95 de bani şi 2 lei şi 69 de bani în funcţie de magazin în timp ce litrul de ulei ajunge 5 lei şi 49 de bani.
O astfel de idee are şi Consiliul Concurenţei care vrea să demareze Monitorul Preţurilor la nivelul întregii ţări până la sfârşitul acestui an.
Reprezentanţii marilor reţele de magazine spun, însă, că acest proiect nu îi ajută foarte mult pe clienţi pentru că modificările de preţ pot apărea zilnic şi chiar de mai multe ori pe zi. În aceste condiţii, consumatorul ar beneficia efectiv de preţ doar dacă navighează tot timpul pe Internet şi merge rapid în magazin. Iar de multe ori diferenţa de preţ nu justifică banii în plus daţi cu transportul până la hipermarket.
La începutul lunii ianuarie, Consiliul Concurenţei a dat o amendă record de 30 de milioane de euro pentru patru hipermarketuri care s-au înţeles cu furnizorii. Cu alte cuvinte, preţurile nu se formau liber, ci erau fixate de furnizorii şi reprezentanţii lanţurilor de magazine. În plus, în contractele închieate între companii, se stabilea că promoţiile la alimente nu se puteau desfăşura în aceeaşi perioadă. Clauza îi dezavantaja pe clienţi care nu puteau avea acces, în acelaşi timp, la preţuri reduse.