Unicul sens giratoriu suspendat din ţară este inutilizabil
România se poate lăuda cu singurul sens giratoriu suspendat peste o autostradă! Este vorba despre autostrada Agigea-Ovidiu, o prelungire a Autostrăzii Soarelui. O investiţie importantă, doar că - pentru moment - se dovedeşte inutilă.
De Redactia Observator la 23.05.2019, 17:44România se poate lăuda cu singurul sens giratoriu suspendat peste o autostradă! Este vorba despre autostrada Agigea-Ovidiu, o prelungire a Autostrăzii Soarelui. O investiţie importantă, doar că - pentru moment - se dovedeşte inutilă. Sensul giratoriu va putea fi folosit doar după ce autorităţile vor asfalta un drum de pământ.
Aşa arată Drumul Comunal 89 care leagă autostrada A4 de satul Poiana. Este neasfaltat şi plin de gropi. Teoretic, sensul giratoriu ar trebui să-i ajute pe locuitori să ajungă mai uşor în Constanţa, fără să mai intre prin oraşul Ovidiu. Numai că, în practică, lucrurile stau altfel.
Autorităţile locale refuză să asfalteze Drumul Comunal care face legătura cu sensul giratoriu suspendat
Localnicii recunosc că Drumul Comunal 89 era principalul drum prin care ajungeau din sat la Ovidiu. Acum, drumul este stricat şi pe el nu se mai poate circula decât cu căruţa sau cu tractorul.
Drumul trebuie asfaltat, numai că acest drum de acces nu mai aparţine de CNAIR, adică beneficiarul sensului giratoriu suspendat.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: La ora actuală, sensul giratoriu trebuie racordat cu drumurile locale, care nu mai intră în gestiunea noastră. Ca atare, din punctul nostru de vedere, sensul giratoriu există şi depinde doar de autorităţile locale dacă vor să-l folosească sau nu
Însă, autorităţile locale au altă problemă de rezolvat mai întâi.
Antonia Laura Elena, secretar Primăria Ovidiu: Suntem şi noi şi Constanţa implicaţi şi niciodată nu s-a stabilit exact care porţiune aparţine de Constanţa şi care aparţine de Ovidiu ca să putem intervenii. Plus de asta, nu a existat un real interes. Având acces locuitorii noştri din satul Poiana pe un drum foarte bun nu a existat un real interes să asfaltăm şi cealaltă bucăţică de drum
Contractul Autostrăzii A4 Centura-Constanţa a fost semnat în august 2008, iar valoarea a fost de 437,8 milioane lei fără TVA.
Termenul de proiectare şi execuţie era de trei ani, însă deschiderea traficului s-a făcut pe bucăţi până în 2013. Autostrada Soarelui a fost finalizată din 2012, dar şantierul continuă şi astăzi.