Peste zece mii de service-uri auto funcţionează ilegal în România
Atenţie unde vă reparaţi maşina! Peste 10 mii de service-uri auto funcţionează ilegal în toată ţara, în garajele şi curţile unor aşa-zis mecanici care nu au niciun aviz de la RAR. Specialiştii ne sfătuiesc să nu cădem în capcana costurilor scăzute.
De Redactia Observator la 04.10.2019, 20:19Atenţie unde vă reparaţi maşina! Peste 10 mii de service-uri auto funcţionează ilegal în toată ţara, în garajele şi curţile unor aşa-zis mecanici care nu au niciun aviz de la RAR. Specialiştii ne sfătuiesc să nu cădem în capcana costurilor scăzute. Un preţ mic ne poate costa enorm: viaţa noastră sau a celorlalţi. Piaţa neagră din acest domeniu înghite jumătate de miliard de euro anual.
Preţurile mici sunt principalul motiv pentru care mulţi români îşi duc maşina la reparat în ateliere de cartier. Doar că nu toţi mecanicii care şi-au deschis service-uri în curte au şi autorizaţii de la Registrul Auto Român.
Maria Creţu, preşedinte Asociaţie Service-urilor: Aceştia nu plătesc taxe la stat, nu plătesc impozite pe salarii. Noi ne confruntăm cu o lipsă a forţei de muncă pentru că mulţi migrează şi preferă să nu plătească taxe la stat
În jur de 11 mii de service-uri au autoritaţie în România şi aproape tot atâtea funcţionează ilegal. Asta înseamnă mii de maşini care ies lunar pe şosele după reparaţii la sistemele de direcţie sau frânare fără nicio garanţie. În plus, de multe ori piesele folosite pot fi contrafăcute.
Mihai Dogărescu, şef Departament de Supraveghere Auto RAR: Doar în ultimele două săptămâni, Registrul Auto Român a dispus sancţiuni pentru service-uri neautorizate la nivel de 350 de mii de lei. Iar opriri de activitate cred că au fost la un număr de peste 60 de ateliere. Gravitatea este destul de mare, dacă ne gândim că intervine pe sistemul de direcţie sau sistemul de frânare al vehicolului
Toate aceste ateliere clandestine duc la un impact uriaş şi când vorbim despre bugetul statului. În total se pierd aproape 500 de milioane de euro anual.
Mulţi şoferi nu par conştienţi de riscuri: se expun pericolelor pe ei, dar şi pe ceilalţi participanţi la trafic.
Pentru autorizarea unui atelier auto, proprietarul trebuie să plătească mai multe taxe, în funcţie de complexitatea lucrărilor pe care vrea să le desfăşoare. Amenzile în cazul service-urilor ilegale pot atinge 40 de mii de lei. În ultimii doi ani, Registrul Auto Român a închis peste 500 de ateliere clandestine în întreaga ţară.