Şoferii români, victime ale războiului dintre service-uri şi companiile de asigurări
Război între service-uri şi companiile de asigurări, cu victime colaterale şoferii. În timp ce unii se plâng că nu li se decontează cheluielile, ceilalţi spun că facturile pentru reparaţii sunt mult umflate. În acest timp, oamenii stau cu maşinile lovite în parcare.
De Redactia Observator la 23.01.2020, 20:46Război între service-uri şi companiile de asigurări, cu victime colaterale şoferii. În timp ce unii se plâng că nu li se decontează cheluielile, ceilalţi spun că facturile pentru reparaţii sunt mult umflate. În acest timp, oamenii stau cu maşinile lovite în parcare. Într-un singur an, s-au depus 20 de mii de reclamaţii.
Tiberiu este unul dintre șoferii care au declarat război firmelor de asigurări, după un accident pe care nici măcar nu l-a provocat el.
Tiberiu, şofer: Am o problemă cu o societate de asigurări. Ce s-a întâmplat? La jumătatea lunii septembrie, un domn, care este asigurat la acestă societate, a intrat în mine. Nici până la ora asta nu am rezolvat situația, mă chinui de aproape patru luni
După două luni și jumătate a primit acasă un document. I se spune că, în urma expertizei tehnice, accidentul nu s-ar fi produs.
Tiberiu, şofer: În patru luni cred că am fost de 7-8 ori la ei făcându-le tot felul de scrisori. Am hotărât, împreună cu avocatul, să îi dăm în judecată. Le-am trimis un ultim termen acum, pe 25 ianuarie
Şi patronii service-urilor se plâng de colaborarea cu companiile de asigurări. Mulţi spun că au ajuns să vâneze firmele corecte cu care pot lucra.
Cristian Preoteasa, manager de vânzări reprezentanță auto: Cele mai frecvente probleme sunt cele legate de neîncasarea facturilor și sunt cele legate de acceptarea sau nu a anumitor lucrări pe care service-urile le consideră absolut necesare mai ales pe elemente de siguranță
Asiguratorii se apără şi spun că multe service-uri umflă nota de plată. Cred că pe termen lung astfel de abuzuri vor duce la scumpirea poliţelor.
Mădălin Roşu, președinte Biroul Asiguratorilor Auto din România: Din păcate, există câteva greșeli legislative care pot permite jucătorilor din piața service-urilor auto independente să factureze mai mult decât face o reparație și de aici pot apărea anumite disfuncționalități. Am ajuns în România să avem o oră de manoperă de peste 700-800 de lei. Dacă avem 3-4 ore de reparații avem cât e o operație pe cord deschis
Doar anul trecut, Autoritatea de Supraveghere Financiară a primit peste 20 de mii de reclamații, iar 95% dintre acestea vizau poliţele RCA. În urma verificărilor s-a dovedit că 60 la sută din plângeri au fost justificate.