De ce lucruri ai nevoie dacă vrei să lucrezi de acasă
Tot mai multe persoane încep să renunțe la programul clasic de lucru la birou și să își mute propria afacere acasă. Viața de freelancer este pe zi ce trece mai tentantă. Grație numeroaselor joburi online, dar și a pasiunilor care pot fi transformate în afaceri profitabile (precum activitățile handmade sau cele din sfera artelor plastice), în ziua de astăzi nu ne mai surprinde faptul că oamenii aleg să lucreze din confortul locuinței lor.
De Redactia Observator la 17.12.2019, 17:38Tot mai multe persoane încep să renunțe la programul clasic de lucru la birou și să își mute propria afacere acasă. Viața de freelancer este pe zi ce trece mai tentantă. Grație numeroaselor joburi online, dar și a pasiunilor care pot fi transformate în afaceri profitabile (precum activitățile handmade sau cele din sfera artelor plastice), în ziua de astăzi nu ne mai surprinde faptul că oamenii aleg să lucreze din confortul locuinței lor.
Chiar dacă la prima vedere această decizie pare a fi o mare oportunitate, ea poate aduce și dezavantaje. Pentru a le depăși cu succes, trebuie să stabilești lucrurile de care ai nevoie pentru a-ți putea desfășura activitatea fără probleme. De aceea, pregătim în acest articol o listă cu principalele lucruri necesare unui freelancer atunci când se decide să lucreze de acasă.
Birou, laptop, imprimantă
Oricât de frumoasă este libertatea oferită de freelancing, este foarte important să îți amenajezi un birou astfel încât acesta să îți susțină productivitatea. Printre primele lucruri pe care trebuie să le pui pe lista de „must have” din biroul tău sunt un laptop bun și o imprimantă performantă ca aceasta, la care poți printa rapid, eficient și în condiții excelente documentele necesare, fără să fii nevoit să te deplasezi la un centru de copiere din oraș sau să apelezi la prieteni. De asemenea, alege un mobilier cât mai practic și optează pentru variantele care te ajută să te organizezi mai rapid, astfel încât să găsești întotdeauna foile de care ai nevoie fără a pierde mult timp.
Rafturi și organizatoare
Cu siguranță, ca orice freelancer aflat la început de drum, nu vei avea propriul asistent manager care să îți organizeze actele, documentele sau echipamentul necesar. Indiferent de domeniul în care activezi, vei avea nevoie de câteva organizatoare și de rafturi în care să îți ordonezi materialele cu care lucrezi. Poate că vorbim de cărți și dicționare, sau de facturi, contracte și portofolii. Asigură-te că lucrurile importante îți sunt la îndemână oricând ai nevoie. Acest aspect îți va eficientiza munca și te va ajuta să fii mai productiv decât dacă ai lucra într-un birou dezordonat cu teancuri de hârtii și lucruri aruncate peste tot.
Un spațiu pentru planning
Una dintre provocările principale cu care se confruntă fiecare freelancer ține de organizare, în special cei care sunt mai creativi și tind să se piardă în detalii. Dacă știi că începi mai multe proiecte odată și îți este greu să le închei la timp, atunci sigur vei avea nevoie nu doar de o agendă bine structurată, ci de un întreg perete pe care să îți notezi principalele obiective și priorități. Rezervă un spațiu în biroul sau camera ta pentru a monta fie o tablă metalică, fie un panou de plută sau un flipchart. Creează-ți un plan cu acțiunile pe care le ai de făcut în următoarea săptămână, pune în dreptul lor numărul de ore de care ai nevoie pentru a le îndeplini, eventual scrie și intervalul orar în care vei lucra, apoi lasă graficul pe flipchart astfel încât să îl poți vedea cât mai des. Rolul acestui instrument nu este să te frustreze în cazul în care nu reușești să respecți termenele limită stabilite, ci să te ajute să îți optimizezi activitățile și să găsești strategii inteligente prin care poți face munca ta mai bine și mai rapid decât până acum.
Lucruri care să te inspire
Chiar dacă iubești ceea ce faci, nu întotdeauna te vei trezi cu un chef nebun de muncă. Pregătește-te să ai și zile în care nu vei avea niciun spor. Atunci când lucrezi de acasă, dezavantajul principal este că, neavând o oră fixă la care trebuie să ajungi la birou, și fără un șef care să te întrebe de ce ai întârziat la ședință, vei fi nevoit să găsești alte modalități prin care să te motivezi în zilele când parcă nu ai vrea să miști nici măcar un deget. De exemplu, dacă ai această posibilitate, așază biroul lângă fereastră. Lumina naturală și aerul proaspăt te ajută să te concentrezi mai bine chiar și atunci când ești obosit. O lampă de birou simplă, plante verzi, stickere cu mesaje motivaționale sau un colaj cu antreprenorii și poveștile de succes din domeniul tău, toate acestea îți pot aduce un strop de inspirație în momentele dificile. De asemenea, este important ca spațiul în care lucrezi să fie destul de liniștit, ca să îți poți face munca în tihnă, comod și relaxat.
Așadar, cu puțină organizare, cu planul deja făcut și cu o gândire clară și pozitivă, vei reuși să depășești toate provocările unui job care își are „sediul” la tine acasă.