Statul dă iar bani, prin Rabla Plus, pentru românii care vor maşină electrică sau hybrid
Românii pot să obţină din nou reduceri de la stat pentru maşini electrice sau hybrid. Ministerul Mediului a suplimentat bugetul pentru programul Rabla Plus cu încă 15 milioane de lei, după ce banii alocaţi iniţial au fost epuizaţi.
De Redactia Observator la 16.07.2019, 22:07Românii pot să obţină din nou reduceri de la stat pentru maşini electrice sau hybrid. Ministerul Mediului a suplimentat bugetul pentru programul Rabla Plus cu încă 15 milioane de lei, după ce banii alocaţi iniţial au fost epuizaţi. Cererea este din ce în ce mai mare, spun dealerii auto. Iar specialiştii atrag atenţia că avem nevoie ca de aer de maşini prietenoase cu mediul, pentru că în prezent predomină autoturismele mai vechi de zece ani, extrem de poluante.
Din cele peste 8 milioane de maşini din România, doar 4.000 sunt electrice. Adică numai unul din 2.000 de proprietari de autoturisme a ales un model nepoluant. Cei mai mulţi, datorită programului Rabla Plus. De exemplu, doar în această primăvară, 334 de români şi-au cumpărat o maşină electrică sau hybrid, cu ajutorul tichetelor de la stat.
Bugetul iniţial alocat pentru programul Rabla Plus a fost de 15 milioane de lei, bani care au fost epuizaţi în primele trei luni de la începerea programului. Un timp foarte scurt, spun oficialii de la Mediu, având în vedere că aceeaşi sumă de bani a fost rezervată anul trecut în aproximativ 12 luni
Un succes neaşteptat, aşa că statul a dublat bugetul. A pus la bătaie încă 15 milioane de lei. Puteţi obţine tichete de reducere cuprinse între 20.000 şi 45.000 de lei, iar înscrierile au început deja ieri pe site-ul afm.ro. Dealerii auto anunţă că au crescut vânzările cu aproximativ 10%.
A crescut şi numărul maşinilor noi înmatriculate în România, cu 15% în iunie, faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Modelele Dacia, Renault şi Skoda conduc în topul vânzărilor, cu peste 33 de mii de autoturisme comandate doar de la începutul lui 2019. În schimb, autoturismele la mâna a doua s-au vândut cu 11% mai puţin.
A scăzut, dar încă suntem mult în urma celorlalţi europeni. În ţări precum Luxemburg sau Belgia, maşinile au, în medie, doar 6, respectiv 7 ani. În lipsa unei taxe care să oprească rablele aduse în ţara noastră, România a devenit de ani întregi cimitirul auto al Europei. Iar oficialii de la Mediu recunosc că n-au soluţii.
Şi bugetul pentru Pragramul Rabla Clasic a fost epuizat, dar nu a fost încă suplimentat.