România aşteaptă Euro 2020 cu stadioane în construcţie şi o cale ferată blocată în instanţă
Stadioane care nu vor fi gata la timp şi o cale ferată a cărei construcţie s-a blocat în instanţă. Sunt realizările autorităţilor, cu şapte luni rămase până la startul Euro 2020. Din fericire, Bucureştiul nu va pierde organizarea celor patru meciuri de la Campionatul European.
De Redactia Observator la 12.11.2019, 21:58Stadioane care nu vor fi gata la timp şi o cale ferată a cărei construcţie s-a blocat în instanţă. Sunt realizările autorităţilor, cu şapte luni rămase până la startul Euro 2020. Din fericire, Bucureştiul nu va pierde organizarea celor patru meciuri de la Campionatul European, dar vom întâmpina în şantiere echipele participante şi pe suporterii lor.
Stadionul Ghencea arată cel mai bine în acest moment. Partea de infrastructură a fost finalizată în proporţie de 95 la sută, iar acum se lucrează la ridicarea tribunelor. Urmează instalaţiile, acoperişul şi finisajele, care durează cel mai mult.
La stadionul Giulesti, lucrările sunt mai puțin avansate ca la arena din Ghencea. S-a pierdut foarte mult timp cu demolările, iar acum constructorul încearcă sa recupereze câteva săptămâni de întârziere lucrând inclusiv noaptea.
Când va fi gata, Stadionul Rapid va avea aproximativ 14.000 de locuri și multiple săli în subteran pentru diverse sporturi. Costul investiției este de 29 de milioane de euro.
Cele două stadioane, dar şi Arena Arcul de Triumf nu vor fi gata la timp.
Ludovic Orban, premierul României: Este posibil ca la începutul campionatului, cel puţin două stadioane să fie în stare de funcţiune, nu finalizate integral, dar terenul de joc, vestiarele vor fi gata
Asta înseamnă că echipele naţionale care vor ajunge la Bucureşti ar putea face antrenamentele pe alte stadioane din jurul Capitalei. Meciurile oficiale se vor ţine doar pe Arena Naţională.
Probleme sunt şi la calea ferată care ar trebui să lege Aeroportul Otopeni de Gara de Nord. Mai mulţi proprietari au obţinut în instanţă suspendarea lucrărilor pe terenurile lor.
În acest moment, lucrările sunt avansate doar în faţa aeroportului unde au fost ridicaţi mai mulţi stalpi de susţinere pentru viitoarea cale ferată suspendată. Dacă lucrurile nu se vor rezolva în justiţie, atunci suporterii care vor veni în 2020 pe Otopeni vor vedea o gară nou-nouţă dar de unde nu vor putea lua niciun tren.
Un alt proiect blocat în birocraţie şi scandaluri politice este cel al noii Săli Polivalente.
Ludovic Orban, premierul României: Faptul că nu s-a construit această Sală Polivalentă se datorează unui management catastrofal al Primăriei Capitalei
Gabriela Firea, primarul Capitalei: Avem încă o dovadă a incompetenţei domniei sale. Îl provoc la o dezbatere, să discutăm despre Bucureşti. Este un obiectiv foarte important pe care îl vom începe anul viitor, cu sau fără ajutorul Guvernului prin CNIR
Arena Polivalentă din Capitală ar trebui să aibă 20 de mii de locuri şi ar urma să coste 138 de milioane de euro.