Facebook s-a schimbat. Care e noul nume al companiei
Facebook trece printr-un proces important de rebranding şi tocmai a anunţat noul nume al companiei.
De Redactia Observator la 28.10.2021, 21:57Facebook îşi schimbă numele în "Meta". Anunţul a fost de Mark Zuckerberg, fondatorul companiei. Este a doua schimbare de nume a celei mai mari reţele de socializare din lume. Primul nume al companiei a fost "The Facebook", dar l-a scurt timp a trecut la denumirea pe care o cunoaşte toată lumea - Facebook.
Anunţul vine la aproximativ o săptămână după ce în presă au apărut zvonuri că Facebook pregăteşte o rebranduire. Dacă numele companiei va fi de acum Meta, reţeaua de socializare în sine îşi va păstra denumirea de "Facebook". Mark Zuckerberg a anunţat că schimbarea numelui vine în contextul presiunii tot mai mari puse pe Facebook, în ceea ce priveşte monopolul de piaţă, modul de schimbare al altgoritmilor, precum şi acuzaţiile conform cărora Facebook ar fi o reţea socială care incită la ură.
"M-am gândit mult la identitatea noastră când începem acest capitol următor. Facebook este unul dintre cele mai folosite produse din istoria lumii. Astăzi suntem văzuți ca o companie de social media, dar în ADN-ul nostru, suntem o companie care construiește tehnologie pentru a conecta oamenii. Și metaversul este următoarea frontieră, la fel cum era rețelele sociale când am început", a declarat Mark Zuckerberg, conform CNN.
Ce reprezintă Metaversul
- Facebook, în mijlocul unui scandal fără precedent în cei 17 ani de existenţă. Peste 10.000 de documente...
- Un cardiolog reclamă grupurile online unde se vând certificate verzi false: ''Dacă vedeţi moarte pe lângă voi...
- Mireasa tânărului mort în accidentul din Botoșani, mesaj sfâșietor: ”Preotul ți-a zis să mă ții de...
Schimbarea denumirii nu va veni la pachet cu schimbări în acţionariat. Sub denumirea "Meta" se vor regăsi toate aplicaţiile şi tehnologiile folosite de Facebook. În cadrul conferinţei de prezentare a noului nume, Mark Zuckerberg a spus că "Meta" reflectă o schimbare de paradigmă: compania se va concentra de acum înainte pe construirea metaversului.
Metaversul, un termen apărut pentru prima dată într-un roman distopic din urmă cu 30 de ani, este noua obsesie a companiilor tech din Silicon Valley. Metaversul ar fi de fapt un mediu virtual partajat, care poate fi accesat de oameni cu ajutorul gadgeturilor.