Clienții serviți de roboți, într-un hotel din China
Într-un oraş din China s-a deschis un hotel în care, alături de oameni, lucrează şi roboţi. Hotelul este înzestrat şi cu alte dispozitive electronice de ultimă oră, menite să-i facă pe clienţi să se simtă cât mai bine. Efectul nu s-a lăsat aşteptat: zilnic aproape toate camerele sunt rezervate.
De Redactia Observator la 26.01.2019, 13:34Într-un oraş din estul Chinei s-a deschis un hotel în care, alături de oameni, lucrează şi roboţi. Hotelul este înzestrat şi cu alte dispozitive electronice de ultimă oră, menite să-i facă pe clienţi să se simtă cât mai bine. Efectul nu s-a lăsat aşteptat: zilnic, aproape toate camerele sunt rezervate.
Turiştii care intră pe poarta hotelului inteligent păşesc, de fapt, în viitor. La recepţie, înregistrarea este făcută de maşini electronice. Iar pentru accesul în camere nu este nevoie de cheie sau de cartelă: uşa se deschide după scanarea feţei clienţilor.
Iar restaurantul hotelului pare desprins din filmele SF. Ospătarii sunt înlocuiţi de roboţi mereu discreţi şi eficienţi. Tot ei intră în acţiune când oaspeţii vor să fie serviţi în camere. Bineînţeles, personalul include şi oameni, care nu se tem că roboţii le vor fura locurile de muncă.
Clienţii ar putea şi ei să se teamă că hackerii ar putea sustrage, din sistemul hotelului, datele lor personale sau eventuale imagini compromiţătoare. Dar administraţia exclude un asemenea risc.
Hotelul aparţine unei mari companii chineze de internet, care s-a extins în ultimul timp în toată lumea. Aceasta spune că folosirea roboţilor îi aduce mari economii, dar şi aprecierea clienţilor.