Românii cumpără electronice și electrocasnice de 2,5 milioane de Euro pe zi
Tehnologia acaparează locuinţele românilor. Zilnic, se cumpără electronice şi electrocasnice în valoare de 2 milioane şi jumătate de euro. Prin urmare, în fiecare gospodărie există, în medie, cel puţin şase aparate.
De Raluca Măndoiu la 16.02.2020, 23:59Tehnologia acaparează locuinţele românilor. Zilnic, se cumpără electronice şi electrocasnice în valoare de 2 milioane şi jumătate de euro. Prin urmare, în fiecare gospodărie există, în medie, cel puţin şase aparate. Statisticile arată că românii cumpără mai mult decât au nevoie şi nu renunţă la electrocasnice nici măcar atunci când se defectează.
Fie că vor să-şi uşureze munca, să aibă mai mult timp liber sau să fie în pas cu tehnologia, românii îşi cumpără tot mai multe electronice şi electrocasnice. Statisticile arată că zilnic, în medie, aproape două milioane şi jumătate de euro ajung la magazinele de acest gen.
MIHĂIŢĂ ERBESCU, director adjunct al unui magazin: Telefoanele mobile deţin poll position-ul. Televizoarele smart câştigă foarte mult. Uscătoarele de rufe au avut o creştere destul de mare în ultimul an, frigiderele side by side, combinele frigorifice.
Stocul de echipamente electrice din gospodăriile din România a ajuns la o cantitate de 91 de kilograme per om, cu 20 de kilograme mai mult decât în urmă cu 4 ani.
Într-o bucătărie găsim hotă, cuptor electric, blender, frigider, esspresor, cuptor cu microunde, prăjitor de pâine şi fierbător. Dacă tragem linie, vedem că se adună opt aparate electrocasnice numai într-o încăpere.
Şi nu toate sunt folosite. Românii recunosc că ajung să cumpere produse de care nu au neapărat nevoie.
”Sigur iau mai multe decât am nevoie. Chiar dacă nu le vrei, te tentează. Sunt foarte multe perioade cu ieftiniri spectaculoase”, spune un cumpărător.
KEREN ROSNER, psiholog: Pe de-o parte e vorba de mimetism. Vedem că alţii cumpără şi cumpărăm şi noi, că poate o să avem nevoie. Nu putem neglija nici această acumulare dintr-o lăcomie. În dorinţa de a avea şi a epata în faţa celorlalţi.
Când vine vorba de achiziţii, 70% dintre clienţi țin cont de recomandările din mediul online, iar 50% de sfaturile apropiaţilor. Îi interesează raportul calitate-preţ, consumul de energie, dar şi designul.
MARIANA CONEA, cumpărător: Îmi trebuie un frigider cu decibeli mai puţini. În primul rând să fie bej sau alb, să nu fie foarte mare şi să nu facă zgomot.
Frigiderul este o achiziţie utilă pentru Mariana Conea. Femeia recunoaşte însă că deţine şi aparate mai puţin folositoare.
MARIANA CONEA, cumpărător: Au apărut telefoanele performanțe şi atunci laptopul a devenit ceva care mă încurcă. Şi am vreo trei, patru.
O treime dintre români au în case aparate inutile sau defecte, de care nu se pot despărţi. Psihologii spun că dorinţa de a păstra obiecte stricate şi cea de a cumpăra excesiv îşi au rădăcinile în perioada comunistă, când nu existau atâtea posibilităţi.