Un studiu arată că viaţa fără Facebook aduce mai multă fericire
Un studiu realizat la două universităţi americane de prestigiu, Stanford şi New York, arată că viaţa fără Facebook aduce mai multă fericire pentru oameni.
De Redactia Observator la 01.02.2019, 11:05Un studiu realizat la două universităţi americane de prestigiu, Stanford şi New York, arată că viaţa fără Facebook aduce mai multă fericire pentru oameni.
Studiul a fost realizat de cercetătorii de la cele două universităţi, care au recrutat în acest scop 2.488 de oameni care foloseau Facebook o oră în medie pe zi.
Oamenii de ştiinţă au împărţit eşantionul în două grupuri: un grup a folosit Facebook în continuare fără nicio schimbare, iar celălalt grup de oameni nu a mai intrat pe Facebook timp de o lună.
Participanţii care au renunţat vreme de o lună la Facebook au raportat cercetătorilor în timp real cum se simt. Iniţial aceştia au spus că se simt singuri, însă sentimentul dominant la finalul perioadei de studiu a fost fericirea.
- Facebook a închis zeci de pagini din Iran, care erau urmărite de peste un milion de utilizatori
- Noi reguli pentru Facebook, Youtube și Netflix. Parlamentul European impune restricții pentru mediul audiovizual
- Serverele Facebook, sparte de hackeri. Datele personale ale aproximativ 50 de milioane de utilizatori au fost expuse
Studiul a mai scos în evidenţă şi alte modificări de comportament care au contribuit la sentimentul de fericire.
Viaţa fără Facebook este mult mai fericită
În primul rând, cei care au luat pauză de Facebook timp de o lună, nu au compensat prin folosirea altor reţele sociale, ci din contră, au intrat mai puţin şi pe alte reţele, precum Twitter sau Instagram, notează news.ro.
În al doilea rând, conştientizând starea de bine creată şi observându-şi mai clar propriul comportament, subiecţii au intrat pe Facebook mai puţin după încheierea studiului.
Timpul lăsat liber prin pauza de Facebook a fost folosit de utilizatori pentru alte activităţi, precum socializarea în mediul real cu rudele şi prietenii sau uitatul la televizor (mai puţin Facebook, mai mult Netflix).
În general, studiul a arătat că mai puţin timp petrecut pe Facebook înseamnă mai puţin timp petrecut citind ştirile, ceea ce poate duce la altă concluzie interesantă dar indirectă legată de cauzalitatea dintre ştiri şi fericire.