Antena Meniu Search
x

Top 5 criterii de luat în calcul când alegi biroul pentru acasă

Dacă te numeri printre cei pentru care anul 2020 a însemnat reorganizarea muncii și orientarea spre lucrul desfășurat de acasă, ai observat, probabil, anumite modificări în privința rutinei tale de lucru.

de Redactia Observator

la 30.09.2020, 16:04

Poate că ți-a fost mai greu să-ți organizezi activitatea, spre exemplu, sau ai resimțit lipsa de mișcare, care a avut un impact direct și și-a spus cuvântul asupra sănătății tale. Sau, nu ai fost la fel de eficient pentru că nu ai avut condițiile optime pentru a-ți desfășura activitatea de acasă. Să-ți fi lipsit biroul pe care îl aveai la locul de muncă? Înseamnă că abia acum conștientizezi importanța sa, dar și modul că trebuie să fii foarte atent, dacă vrei să-ți cumperi unul și pentru acasă.

E important felul în care faci alegerea un birou de lucru pentru acasă, fiindcă de felul în care acesta e construit depinde foarte mult și productivitatea ta. Un birou cu caracteristici nepotrivite influențează starea coloanei vertebrale și poate conduce în timp la deformații ale acesteia. Mai mult, amenajarea într-un loc nepotrivit, care nu beneficiază, de exemplu, de suficientă lumină, poate afecta în egală măsură calitatea muncii tale.

De aceea, fii atent la cele 5 criterii de care să ții cont atunci când alegi biroul pentru acasă.

  1. Ține cont de locul unde vrei să-ți amenajezi colțul de lucru

Este important să ai în vedere locul unde vei plasa biroul, dacă nu ai prevăzut acest lucru încă de la amenajarea inițială. Vrei să-l integrezi în decorul din living sau în dormitor? Alege designul său în funcție de restul mobilierului din spațiul respectiv. O altă variantă ar fi să transformi o veche debara, balconul sau mansarda în propriul colț de lucru de acasă. Dacă știi că lucrezi mai bine în liniște, departe de zgomotul celor din casă, găsește un loc mai retras unde să-ți amenajezi biroul, departe de camera copiilor sau de bucătărie. În alegerea biroului contează însă ca acesta să se integreze în decor, chiar dacă nu este strict în stilul existent în încăpere. Din contră, o piesă distinctă va atrage și mai mult privirile și va atenționa pe cei din jur că este vorba de un spațiu privat, pentru lucru.

  1. Alege biroul din materiale naturale

Poate te gândești că nu este importantă alegerea tipului de material pentru birou, dar de calitatea acestuia depinde să ai o piesă rezistentă și durabilă. Alege birouri din materiale de calitate ca lemnul, dacă e posibil, sau palul melaminat ori MDF în combinație cu lemn. O piesă din lemn nu e doar durabilă, ci impresionează prin aspectul său. Cele mai folosite tipuri de lemn folosite pentru birouri sunt stejarul, mahonul, nucul sau mindiul. Pentru piese de mobilier mai delicate, cu forme curbate ale picioarelor, merge lemnul de trandafir sau palisandru, prelucrat prin arcuirea la temperaturi înalte.

  1. Amenajează biroul în funcție de stilul tău de lucru

Unul din principalele beneficii pe care le ai atunci cand lucrezi de acasă este acela că îți poți amenaja biroul în funcție de stilul și nevoile tale. Dacă știi că ești ușor distras de ceea ce vezi în jur, alege un birou simplu, pe care să-l amenajezi doar cu strictul necesar și să îl păstrezi în perfectă ordine. În această privință, ai multe opțiuni de design, în linii simple și culori clasice: alb, bej, lemn natur. La fel, contează să păstrezi atmosfera simplă și curată în spațiul înconjurător. Nu încărca pereții din fața ta cu multe obiecte. Pune-le doar pe cele care știi că te ajută pentru o binemeritată pauză din șirul gândurilor și al sarcinilor curente de la birou. La fel de important este și felul în care este iluminat locul unde a amplasat biroul. Încearcă, pe cât posibil, ca acesta să beneficieze de lumină naturală sau să aibă o sursă cât mai apropiată de cea naturală.

  1. Ține cont de restul mobilierului/stilul de design din restul casei

În ceea ce privește designul, din fericire, faptul că există atâtea modele de birouri din care poți face selecția nu poate decât să facă alegerea mai simplă. Sau nu! Optează pentru o piesă care, împreună cu scaunul de birou, să se integreze în restul decorului din casă, iar spațiul de lucru să pară o continuare firească a acestuia. Dacă, dimpotrivă, dorești o notă de contrast, poți alege o piesă vintage sub forma unei console sau a unui secretaire, cu sertare mai mici sau mai mari și stilizate astfel încât să aibă aspect modern, sau un birou masiv în stil Executive, care va arăta impresionant în orice context.

  1. Funcționalitatea e prioritară?

Dacă îți plac funcționalitatea, dar și ordinea, o opțiune recomandată este cea a unui birou simplu, fără sertare, dar cu blat inferior glisant pe care îl poți închide în momentul în care ai terminat activitatea, în așa fel încât zona biroului să rămână în perfectă ordine. Dacă, însă, folosești multe acte, dosare, hârtii sau chiar cărți de specialitate, alege un birou cu multe sertare. O altă variantă este cea a rafturilor integrate în laterala biroului, care îți va permite suficient spațiu pentru depozitarea dosarelor sau a cutiilor, ca să fii oricând bine organizat. Mai mult, există și variantele cu o mini bibliotecă în lateral, mai mare de un metru, care permit o depozitare generoasă și care sunt disponibile în numeroase opțiuni de culoare și de dimensiuni.

Alegerea biroului potrivit pentru a lucra de acasă nu este întotdeauna o sarcină ușoară. Ține cont de recomandările de mai sus și vei cumpăra exact ce ți se potrivește.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Reuşiţi să ţineţi cel mai aspru şi mai lung post din an, care a început astăzi?

Observator » Stiri sociale » Top 5 criterii de luat în calcul când alegi biroul pentru acasă