Antena Meniu Search
x

(P) Ce este ”wellbeing-ul” - tendința care prinde contur în companiile din România

Proiectele care vizează „bunăstarea” angajaților – practici, strategii, programe de „wellbeing” – aplicate din ce în ce mai des la nivelul companiilor mari, dar nu numai, prind contur și în țara noastră, câștigând popularitate și devenind parte importantă din cultura organizațională. Ce reprezintă, însă, acest concept și de ce a devenit el important la locul de muncă?

de Redactia Observator

la 28.06.2024 , 11:17

Ce este ”wellbeing-ul” - tendința care prinde contur în companiile din România
Ce este ”wellbeing-ul” - tendința care prinde contur în companiile din România

Înglobând aspecte precum calitatea vieții, wellbeing-ul, sau starea de bine, reprezintă o stare pozitivă, experimentată la nivel individual, dar și social, determinată de condițiile sociale, economice și de mediu.

Conceptul și-a făcut loc treptat cu precădere în rândul organizațiilor, deoarece multiple studii au demonstrat că acele companii care pun în prim-plan bunăstarea angajaților au parte de echipe mai implicate și mai productive. Mai mult decât atât, companiile care nu sunt percepute ca fiind interesate de binele propriilor angajați riscă să își piardă forța de muncă. O cercetare realizată în rândul a 1.201 angajatori și 2.000 de angajați din Statele Unite a arătat că 60% dintre angajații care consideră că angajatorilor nu le pasă de starea lor de bine au declarat că este destul de probabil să își caute un job nou în următoarele 12 luni.

"Preocuparea noastră pentru wellbeing a apărut natural, ca urmare a unei atenții sporite a companiilor pentru starea de bine a angajaților și care se manifestă printr-o grijă autentică față de sănătatea echipelor și o înțelegere clară a legăturii strânse dintre sănătate și performanță la locul de muncă”, explică Georgiana Andrei, Director Comercial, Divizia de abonamente a REGINA MARIA, unul dintre cei mai mari jucători din piața privată de sănătate, care gestionează un portofoliu de peste 850.000 de abonamente medicale și aproape 12.000 de companii.

Articolul continuă după reclamă

Conform acesteia, companiile au realizat că starea de bine include atât sănătatea fizică, cât și pe cea psihică și apelează din ce în ce mai des la practici de wellbeing. De altfel, un studiu din 2023 al unui broker internațional releva că două treimi dintre companiile din România implementaseră, anul trecut, strategii de wellbeing în rândul angajaților.

"Angajatorii percep astăzi wellbeing-ul ca pe o investiție pe termen lung și înțeleg că acesta nu poate fi o simplă acțiune punctuală, ci este o dimensiune extrem de importantă, cu implicații majore atât pentru angajați, cât și în performanța companiei”, subliniază Georgiana Andrei. „Angajatorul creează cadrul care să asigure starea de bine a angajatului, un demers care presupune o abordare strategică și care implică timp, resurse și acțiuni repetate și susținute.”

O parte importantă a acțiunilor de wellbeing vizează o preocupare mai mare pentru sănătatea emoțională. Astfel, din ce în ce mai multe companii din România aleg să le ofere angajaților abonamente care includ sesiuni de psihoterapie sau să completeze abonamentele deja existente cu programe de wellbeing. Conform datelor rețelei de sănătate, în prezent aproape 200.000 de abonați Regina Maria beneficiază de cel puțin 3 ședințe de psihoterapie acoperite de companie, cifra dublându-se față de 2021 și continuând să crească, iar peste 100.000 de angajați au primit acces, până în prezent, la programe de wellbeing.

Această preocupare pentru starea de bine contribuie, treptat, și la eliminarea stigmei sociale din jurul sănătății mintale, consideră reprezentanții rețelei de sănătate, ceea ce se reflectă în creșterea ratei de accesare a acestor beneficii de psihoterapie. În prezent, între 5 și 10% dintre abonați apelează, în medie, la serviciile de psihoterapie incluse pe abonament, însă tendința este una de creștere accelerată: datele Regina Maria arată că, în ultimele șase luni, gradul de accesare pe zona de psihoterapie a crescut cu 50% în rețea.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei
Care credeţi că este cel mai fericit oraş din România?
Observator » Advertoriale » (P) Ce este ”wellbeing-ul” - tendința care prinde contur în companiile din România