(P) Sustenabilitatea, un mod de viață
Sustenabilitatea e un termen folosit cu generozitate în ultimii ani, dar, din perspectiva unei afaceri, este de fapt un element strategic. Nu e doar un termen de raportare, ci înseamnă, concret, acțiuni pe toate nivelurile de adresare. Nu înseamnă doar protejarea mediului, ci şi educarea angajaţilor, a publicului şi a consumatorilor.
De Redactia Observator la 17.07.2023, 13:44Emma Zeicescu, Director Communications, Philip Morris România: “Despre sustenabilitate se vorbește foarte mult, dar ajungem cu toții, în bussiness sau în viețile noastre să calculăm mai simplu, să gândim sustenabil și să și acționăm sustenabil, și o să spun că din perspectivă de bussiness e un pilon foarte important, e un pilon strategic. E genul de situație în care îți dai seama că trebuie să te implici din perspectivă socială, din perspectivă de mediu și să te gândești puţin la ce lași în urmă. Vrem să integrăm sustenabilitatea în toate acțiunile noastre.”
Philip Morris International reușește să aducă tehnologia şi ştiinţa în folosul acestor principii. E motivul pentru care, de mai bine de două decenii lucrează la a dezvolta și acum şi a comercializa alternative mai puțin nocive la țigări. Iar investiţiile sunt semnificative: aproape 11 miliarde de dolari pentru a construi un viitor fără fum. Şi nu se opresc aici. Deşi poate ar fi mai rentabil să vândă dispozitive noi, rata de reciclare a dispozitivelor Iqos a depăşit 85%, la nivel mondial. Pentru că e important ca o companie care se implică să vină cu propriul exemplu.
Emma Zeicescu, Director Communications, Philip Morris România: „Să ne uităm puţin la preluarea și reciclarea produselor şi dispozitivelor noastre, dar şi la repararea lor. Sunt câteva elemente cheie, dar care vin dintr-un firesc. Fiecare om atunci când este fie la job fie acasă, trebuie să ia în calcul ce anume pot face eu din perspectiva socială astfel încât să las după mine mai puţine deşeuri.”
Iar Philip Morris face lucruri concrete. Din 2016 şi până în prezent a reuşit ca din totalul energiei folosite în procesul de producţie, peste o treime să provină din surse regenerabile
Sustenabilitatea înseamnă și cum ne purtăm unii cu ceilalți, iar compania încurajează dialogul, comunicarea firească între angajații săi și, spune Emma Zeicescu, un anume tip de armonie, pe lângă acţiunile concrete.
Emma Zeicescu, Director Communications, Philip Morris România: „Ce facem noi fiecare, noi și colegii noştri, stingem lumina, reciclăm, iar lucrurile acestea mărunte fac ca fiecare pas, fiecare acţiune să ajungă la un moment dat să poată să producă o schimbare, iar asta se întâmplă și la nivelul Philip Morris România.”
Fabrica din Otopeni este o unitate de ultimă generație din punct de vedere al tehnologiei și al inovației, un model de transformare cu care Philip Morris se mândreşte. Sustenabilitatea reprezintă o preocupare constantă și esențială.
Grigore Baldovin, Manager Sustainabilty, Philip Morris România: „Niciunul din deşeurile rezultate din producţie în fabrica noastră, nu ajunge la groapa de gunoi. 70% dintre ele sunt reciclate extern şi 30% sunt reciclate cu recuperare de energie.”
Compania şi-a propus să folosească pe cât de puţin, pe atât de eficient resursele naturale. La fabrică există două staţii de epurare a apei uzate şi o certificare Alliance for Water Stewardship, care recunoaşte respectarea celor mai înalte standarde privind utilizarea sustenabilă a apei.
Grigore Baldovin, Manager Sustainability, Philip Morris România: „E una dintre resursele cele mai importante pentru comunitate. Noi folosim apa, dar ca și concept ea nu e deținută de nimeni, e o resursă naturală, toți trebuie să avem grijă de astfel de resurse.”
Şi pentru că angajaţii sunt importanţi, iar compania vrea să îi ştie parte activă în tot acest proces, în fiecare an sunt organizate Zilele Sustenabilității. Pentru că, spre exemplu, a existat un interes real în legătură cu protecția mediului şi cu reciclarea deșeurilor. Au fost aduși specialiști care să explice exact cum se derulează procesele respective.
Grigore Baldovin, Manager Sustainability, Philip Morris România: „Am adus pe cei care gestionează stația de tratare a apelor și pur și simplu le-au arătat probele din fiecare stagiu de tratare a apelor, de unde a plecat apa reziduală și în ce am transformat-o.”
Tot pentru angajaţi, trainingurile, jocurile de echipă, acţiunile comune sunt organizate permanent. Adesea, şi în strânsă legătură cu mediul, cum s-a întâmplat la ultima ediție a Zilelor Sustenabilității.
Grigore Baldovin, Manager Sustainabilty, Philip Morris România: „Le-am adus două biciclete cu dinam, fiecare câtă electricitate a generat în timpul cursei şi bineînţeles care a ajuns primul la finish. S-a văzut spiritul de competitivitate.”
Abordarea Philip Morris International vizează impactul, din punct de vedere social și de mediu, al produselor sale, precum și al operațiunilor sale. Impactul social se referă la soluțiile pe care le dezvoltă pentru a rezolva provocări majore al societății în care trăim. Menționăm aici programele de reducere a deșeurilor post-consum, precum programele de preluare și reciclare pentru dispozitivele și consumabilele fără fum, precum și de reparare a dispozitivelor electronice.
Emma Zeicescu, Director Communications, Philip Morris România: „Ce am observat în proiectele noastre, mai ales la punctele de vânzare, este că atunci când oferim soluții de reciclare a dispozitivelor noastre, omul cuplează și vine și reciclează.”
Viitorul fără fum, dar şi viitor într-o comunitate, aşa cum ar fi sumarizate obiectivele principale ale Philip Morris International în privinţa sustenabilităţii. De aceea, pe lângă măsurile de reducere a poluării produse de industrie, compania investeşte şi în reducerea poluării în general. Plantări, participări la diverse acţiuni de mediu, lucrurile funcţionează aşa cum funcţionează în sine economia circulară. Compania dă exemplul, prin acţiuni concrete, atât pentru consumator, cât şi pentru proprii angajaţi, precum şi pentru mediu, iar beneficiile se împart fiecărui actor, dar şi binelui general.
- Philip Morris a investit aproape 11 miliarde de dolari în principalul său obiectiv, un viitor fără fum.
- 86% - rata de reciclare a dispozitivelor IQOS returnate la centrele de reciclare centralizate, la nivel international.
- Obiectiv Philip Morris International: zero emisii nete de gaze cu efect de seră, de-a lungul lanțului său valoric, până în 2040.
- Ponderea energiilor regenerabile utilizate în procesul de fabricație a atins 35% în 2022, de la 0% în 2016
- În fabrica din Otopeni există două staţii de epurare a apelor uzate la cele mai ridicate standarde în ceea ce privește utilizarea și tratarea sustenabilă a apei.