Capitala europeană care declară "război" maşinilor mari. Şoferii care vor scăpa de taxele majorate
Parisul declară război maşinilor mari. Ca să reducă poluarea, consilierii din capitala Franţei au decis ca taxele de parcare pentru vehiculele de teren să fie mai mari începând de anul viitor. Asta după ce numărul SUV-urilor a crescut cu 60% în ultimii patru ani. Scapă de plată proprietarii maşinilor electrice, care nu poluează, şi familiile cu mulţi membri.
De Redactia Observator la 13.07.2023, 22:24În lupta sa pentru reducerea poluării în capitală, Primăria Parisului urmează să impună taxe de parcare mai mari proprietarilor de SUV-uri, consilierii municipali vizând vehiculele "periculoase şi greoaie", relatează The Guardian. Detaliile în legătură cu taxele nu au fost anunţate, dar se va lua în considerare dimensiunea, greutatea vehiculului şi motorul acestuia.
Taxe mai mari pentru SUV-uri
Vehiculele electrice şi cele ale familiilor numeroase, care au nevoie de o maşină mai mare, este de aşteptat să scape de taxele majorate, care vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2024. "De la 1 ianuarie 2024, proprietarii de SUV-uri se pot aştepta să plătească taxe mai mari pentru a parca în capitala Franţei", a transmis Consiliul municipal într-un comunicat citat de news.ro.
Consilierii parizieni au aprobat măsura în unanimitate luna trecută. Oficialii spun că numărul de SUV-uri din oraş a crescut cu 60% în ultimii patru ani şi acum reprezintă 15% din cele 1,15 milioane de vehicule private parcate în Paris în fiecare seară. Ei speră că majorarea taxelor va împiedica creşterea numărului acestora şi va încuraja deţinerea de vehicule mai uşoare.
Frédéric Badina-Serpette, un consilier din cadrul partidului ecologist EELV, care a propus majorarea taxelor, a declarat: "Ne-am dori ca oraşul Paris să modifice preţul parcărilor cu plată, pe un principiu progresiv, în funcţie de greutatea şi dimensiunea vehiculelor". El a spus că scopul este "să se concentreze pe o absurditate: auto-bezitatea, creşterea de neoprit a greutăţii şi dimensiunilor vehiculelor care circulă în oraşe şi în special în Paris".
David Belliard, viceprimar responsabil pentru spaţiul public şi politica de mobilitate, a spus că SUV-urile sunt nepotrivite într-un mediu urban. "Nu există poteci de pământ, drumuri de munte… SUV-urile sunt absolut inutile la Paris. Mai rău, sunt periculoase, greoaie şi folosesc prea multe resurse pentru fabricare", a spus Belliard.
Cu toate acestea, Pierre Chasseray, un purtător de cuvânt al grupului de apărare a şoferilor 40 millions d'Automobilistes, a declarat că numărul SUV-urilor a crescut deoarece familiile mai numeroase le-au cumpărat pentru a-şi înlocui vehiculele de tip microbuz. "Sunt vehicule de familie... folosite pentru a pleca în weekend sau în vacanţă. Ne bucurăm de o mică minoritate a populaţiei urbane care a decis să facă din SUV simbolul luptei împotriva poluării", a spus Chasseray pentru Le Parisien.
Şi la Lyon, autorităţile au anunţat taxe de parcare mai mari în funcţie de greutatea vehiculului începând de anul viitor, iar Grenoble este de aşteptat să introducă o schemă similară.