"Este ceva normal, ca afară". Camioanele vor fi cântărite din mers la vama Nădlac, spre bucuria şoferilor de TIR
Camioanele vor fi cântărite din mers la vama Nădlac 2, spre bucuria şoferilor de TIR care nu vor mai aştepta ore întregi să treacă în Ungaria. A fost instalat un cântar în asfalt, pe sensul de ieșire din țară, care funcţionează pe bază de senzor. Asfel, de ieri, cei care se încadrează în limita de greutate admisă intra direct la controlul documentelor şi nu mai aşteaptă la cântarul clasic.
De Redactia Observator la 04.02.2023, 10:04"E OK!", face cu mâna un șofer, bucuros că a trecut de cântar.
Gestul şoferului spune tot. A trecut de cântarul din asfalt şi are verde spre vamă, pe o a treia bandă, care îi duce direct către Poliţia de Frontieră.
Şi nu este singurul fericit că nu mai stă cu orele să treacă în Ungaria.
"Ne ajută foarte mult, uite, nu se mai fac cozile astea în care stăm cu orele".
- Din Turcia până în Polonia, "pe magnet". Un șofer de TIR a condus peste 2.300 km fără oprire. A fost reținut...
- Clipe de coșmar în Suceava: Un șofer s-a răsturnat cu camionul în albia unui pârâu și a rămas blocat în...
- Imagini dramatice pe Centura București. O camionetă a luat foc în mers, între Tunari și Otopeni. Traficul a fost...
Adrian Lungu, DRPD Timișoara: "Senzorii au rolul de a înregistra valorile TIR-urilor, respectiv greutatea şi numărul de axe. Iar în urma efectuării acestor înregistrări se preselectează traficul în vederea scăderii timpilor de aşteptare".
Sistemul a costat în jur de 100.000 de euro
Sistemul cuprinde senzori de monitorizare a greutăţii vehiculelor, camere video de identificare pe baza numerelor de înmatriculare, echipamente IT de procesare a datelor obţinute de la senzori şi camere, semafoare şi panouri electronice cu mesaje variabile.
Șofer de TIR: "E ceva normal, cum e şi pe afară, spre vest. Tot la fel se face".
În viitor, sistemul va fi extins în funcţie de ţările de origine ale transportatorilor. Camioanele venite din state UE vor intra pe benzi separate la control. Nădlac II este cel mai tranzitat punct de trecere spre Spaţiul Schengen, camioanele aşteaptând aici, în coloane de zeci de kilometri, aproape în fiecare zi, uneori şi 12 ore, pentru formalităţile de trecere a frontierei.