Galerie foto Din Turcia până în Polonia, "pe magnet". Un șofer de TIR a condus peste 2.300 km fără oprire. A fost reținut de poliție
Un mic magnet a fost suficient pentru ca șoferul camionului să perturbe funcționarea tahografului și a contorului de parcurs. Astfel, nefiind nevoit să se oprească pentru odihna obligatorie, a parcurs cei peste 2.300 de kilometri dintre Polonia și Turcia dintr-o bucată. Din fericire, inspectorii de transport rutier din Rzeszów l-au reținut pe bărbat și l-au predat poliției.
Șoferul unui TIR turcesc a condus peste 2.300 de kilometri fără să se odihnească. Potrivit Inspectoratului General al Transporturilor Rutiere din Polonia, bărbatul a înregistrat o odihnă fictivă pe aproape jumătate din acest traseu. Iar asta înseamnă că a condus non-stop mai bine de 24 de ore un vehicul cu o greutate de până la 40 de tone.
Inconștiența bărbatului putea avea consecințe tragice. Din cauza oboselii, șoferul risca să adoarmă la volan, ceea ce ar fi putut duce la o nenorcire.
A condus fără odihna necesară mai mult de 2.300 de kilometri
Individul a fost prins întâmplător, luni, 30 ianuarie, lângă Rzeszów, un oraș din sud-estul Poloniei. O patrulă a Inspecției Transporturilor Rutiere l-a oprit pentru un control de rutină. Bărbatul transporta cauciucuri pentru o companie turcească. Inspectorii au observat aproape imediat că șoferul folosea un magnet care interfera cu tahograful și odometrul vehiculului. În curând, aveau să afle că pe ruta din Turcia către Polonia, șoferul nu și-a înregistrat activitatea reală pe o distanță de aproape 1.000 kilometri. Ceea ce înseamnă că a condus fără odihna necesară mai mult de 2.300 de kilometri.
- "Uitați aici 1.000 de lei, vă rog din tot sufletul" Șofer de TIR cu nereguli la tahograf, filmat când încearca...
- Tragedie în Italia, după ce un tânăr român s-a urcat la volan beat, drogat și fără permis. Tatăl unei...
- Un șofer român de TIR a sărit în fața unei mașini, pe o autostradă din Italia. Două întâmplări teribile...
Șoferul iresponsabil și-a pierdut permisul de conducere timp de trei luni și a fost amendat. Acum, cazul lui este sub ancheta poliției, pentru că folosirea unui magnet care să interfereze cu odometrul vehiculului este o infracțiune și se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 5 ani.
Șoferii de camion îşi riscă viaţa pentru un ban în plus
Legislația europeană impune anumiți timpi de condus și de odihnă. Astfel, șoferii pot conduce 9 ore pe zi, cu maxim 4 ore și jumătate fără oprire și minim 45 de minute pauză. Pe săptămână pot șofa maxim 56 de ore, fără să depășească 90 de ore pentru o perioadă de 2 săptămâni consecutive. Zilnic trebuie să se odihnească minim 11 ore, iar pe săptămână minim 45 de ore.
În România, firmele de transport ale căror şoferi utilizează dispozitive ilegale pentru a modifica datele înregistrate de tahograf riscă amenzi de până la 10.000 de lei. Pentru şoferii prinşi cu două cartele de tahograf sau cu o cartelă care nu le aparţine sancţiunile urcă până la 5000 de lei. Asta doar dacă sunt prinşi. De multe ori însă, şoferii se anunţă prin staţie când sunt controale pe o porţiune de drum. În 2021, au fost amendați aproape 120.000 de şoferi profesionişti. Pe cei mai mulţi, pentru că nu respectau timpii de condus şi odihnă. Peste 660 au fost prinşi folosind cartelele altor şoferi, iar alţi 133 aveau aparatele modificate ilegal. Tot în 2021, inspectorii au prins 22 de şoferi care au condus mai mult de 13 ore într-o zi.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰