Salonul Auto Bucureşti. Maşinile de lux le-au furat privirea vizitatorilor. Cel mai scump bolid expus, un Ferrari de un milion de euro
Criza se vede altfel dintr-o maşină de lux. Au simţit-o cel mai bine vizitatorii de la Salonul Auto Bucureşti. Cea mai scumpă maşină expusă costă 1 milion de euro.
De Andra Mitu la 08.10.2021, 20:30Un Lamborghini Aventador, de un verde metalic, atrage toate privirile la Salonul Auto Bucureşti. În lume, sunt doar 800 de modele, aşa că preţul este pe măsură: peste 700 de mii de euro. "Mașini destul de scumpe pentru piaţa noastră, dar ați rămâne suprinşi că avem o grămada de clienți pasionaţi care cumpără", spune Andrei Enescu, director general companie de tuning auto.
Cea mai scumpă maşină de la Salonul Auto Bucureşti
Cel mai scump bolid de lux expus este un Ferrari în valoare de un milion de euro. Are 1.000 de cai putere şi poate atinge 100 de kilometri la oră în două secunde. "Sunt modele noi, nu le-am mai văzut. Sunt mașini frumoase, atrag pe oricine", crede un vizitator. "Sunt peste 12 modele de mașini, unele unicat în lume. Însumează peste 25 mii cai putere. Avem o zonă dedicată supersportului, avem un monopost de Formula 1", arată Sorin Rădăcineanu, organizator Salon Auto Bucureşti.
Maşinile electrice, în atenţia românilor
- Experiment Observator | Cât consumă o maşină electrică, în traficul din Bucureşti, şi câţi bani trebuie să...
- Peste 460.000 de maşini Volvo, rechemate în service. Airbagurile pot deveni mortale în cazul unui accident
- Fără trotinete pe trotuar. Guvernul a stabilit regulile de circulație pentru trotinetele electrice
Şi maşinile electrice pot fi admirate de iubitorii de tehnologie, prietenoşi cu mediul. Tesla Y, un SUV de aproape 60 mii de euro, a atras mulţi curioşi. "Autonomia la Tesla în funcție de fiecare versiune în parte variază de la 500 km la 600 km", explică Andrei Dumitrescu, Tesla.
Maşini mai scumpe, sub criza sanitară şi cea a componentelor electronice
Carmen a venit hotărâtă să îşi cumpere o maşină nouă. Dar e puţin dezamăgită. "Am venit oricum chitită să încep cu maşinile asiatice. Sunt mai puține mașini expuse decât mă așteptam." Sunt expuse doar aproximativ 100 de modele. Asta pentru că ediţia din acest an a salonului auto, a optsprezecea, şi-a pierdut din strălucire. Şi s-a desfăşurat sub semnul crizei: criza sanitară şi criza componentelor electronice. Iar maşinile sunt mai scumpe.
Analiştii financiari vorbesc de creşteri de preţ chiar şi cu 10 procente. "Avem o apreciere la acest Lambourghini din spatele meu, de 200 mii euro într-o lună și ceva și cred ca vor mai urca", crede Andrei Enescu. Preţul nu va fi singura problemă în cazul în care vă cumpăraţi o maşină. Din cauza crizei globale de semiconductori pot fi întârzieri mari la livrare.