Tot mai mulți proprietari de mașini electrice își instalează sisteme fotovoltaice. La cât ajunge investiția
Criza energiei îi loveşte şi pe proprietarii maşinilor electrice. Cum preţurile la curent nu par să scadă prea curând, iar staţiile de încărcare gratuite sunt mai puţine pe zi ce trece, şoferii sunt acum în căutare de soluţii. Dacă unii folosesc mai puţin maşina, alţii au ales chiar să investească zeci de mii de lei în sisteme fotovoltaice. Chiar şi aşa, tot este mai ieftin decât pe benzină sau motorină, spun aceştia.
De Andre Rotaru la 24.09.2022, 21:42- O încarc acasă. Cu panouri solare.
- Cât a fost investiţia?
- Vreo 35.000 de lei. 350 de milioane vechi. Am şi instalaţie de stocare, am şi acumulatori şi încarc şi maşina.
Speriat de facturile mari la energia electrică, domnul Florin şi-a instalat pe casă tot ce a avut nevoie pentru a îşi putea alimenta maşina cu ajutorul soarelui. Chiar şi aşa, tot merge la staţiile publice gratuite.
- Marile magazine nu mai oferă încărcarea gratuită a mașinilor electrice. Şoferii se tem că nu vor mai fi...
- Greşelile din trafic nu vor mai trece neobservate. Peste 600 de camere de monitorizare vor fi instalate pe şosele...
- Epoca risipei a apus: Cum plănuiesc marile lanțuri de magazine din România să economisească energie
Şoferii care nu au panouri solare la dispoziţie se feresc să încarce vehiculele acasă, pentru că astfel depăşesc limita de consum impusă pentru a putea să beneficieze de preţul plafonat. Ar ajunge astfel să plătească un preţ mai mare pentru fiecare kilowatt consumat în locuinţă. Aşa că mulţi au început să se întrebe dacă mai este sau nu afacere să ai maşină electrică.
Mihai Beldie, vlogger auto: Dacă ai încărca maşina acasă poţi să mergi lunar maxim 1.000 de kilometri fără să consumi altceva ca să te încadrezi în plafon. Mai sunt câţiva furnizori care încă mai păstrează energia electrică gratuită la staţii. Dar sunt sigur că este vorba de timp, pentru că nu mai ai cum. Efectiv e prea scump să poată să menţină aşa ceva.
Nu doar şoferii îşi fac calcule pentru perioada următoare, ci şi administratorii reţelelor de staţii de încărcare.
Alexandru Teodorescu, administrator rețea de încărcare: Cel puţin până la finalul anului noi nu vedem o majorare a tarifelor. Dar, pe măsură ce partenerii noştri ne vor notifica cu privire la preţurile practicate pentru perioada următoare, vom analiza şi vom lua o decizie în acest sens: dacă sau nu modificăm tarifele.
Încă din 2020 a fost depus la Senat un proiect de lege care obliga instituţii precum ministerele, consiliile locale, cele judeţene dar şi prefecturile să instaleze cel puţin o staţie de încărcare pentru maşinile electrice pe care să o pună gratuit la dispoziţia publicului. În acelaşi an, proiectul a fost respins de Senat iar în prezent încă aşteaptă votul final al deputaţilor.