Video Marile magazine nu mai oferă încărcarea gratuită a mașinilor electrice. Şoferii se tem că nu vor mai fi rentabile odată cu noile scumpiri
Criza din sistemul energetic scoate din priză staţiile de încărcare pentru maşinilor electrice. Marile magazine nu le mai oferă clienţilor acest serviciu gratuit, ci contracost. Explicaţia oficială nu sunt însă facturile, ci faptul că şoferii de ride sharing puseseră stăpânire pe ele.
Aşa sună anunţul dintr-o staţie de încărcare a maşinilor electrice din parcarea unui mare magazin. De altfel, rând pe rând, supermaketurile iau în calcul să-şi taxeze clienţii pentru acest serviciu. Florin e unul din şoferii care au investit într-o maşină electică în speranţa că îşi va recupera în timp banii. Până acum, a meritat, de acum nu ştie cum va fi.
Şoferii se tem că nu vor mai fi rentabile odată cu noile scumpiri
Florin, şofer: Sunt foarte mulţumit de ea, având în vedere costurile de exploatare şi gratuitatea parcării. Încă mai sunt şi câteva staţii gratuite.
Dan Vardie, preşedinte APIA: Fără îndoială, această creştere fulminantă pe alocuri în Europa a accelerat şi va accelera în continuare ritmul dispariţiei gratuităţii la staţiile de încărcare.
- Marile magazine testează soluţii pentru a reduce factura la curent: Program mai scurt, becuri economice, cuptoare...
- Lidl reduce programul magazinelor pentru a face economie de curent. Noul orar de funcţionare
- Cum ar putea pierde România lupta cu Polonia și Ungaria pentru construcția dubelor electrice
Adrian Vintilă, expert energie: Aceşti retaileri nu mai sunt dispuşi să suporte pe costurile lor încărcarea maşinilor electrice de către persoanele fizice.
Alexandru Nicola, firmă staţii electrice: Cu siguranţă gratuitatea a oferit nişte condiţii avantajoase de mobilitate. Categoric că va avea un impact, dar noi nu considerăm că va avea un impact semnificativ.
Pentru încărcarea unui autoturism electric la staţie şoferii scot din buzunar în jur de 70 de lei pe săptămână. Acasă, costul este ceva mai mic, dar chiar şi aşa, la finalul lunii factura creşte cu 200 de lei pentru un singur autoturism. În plus, şoferii se tem că nu se vor mai încadra în plafonul de consum pentru care statul oferă compensare.
Florin, şofer: În jur de 50-60 de lei. Mai puţin decât un plin pe benzină.
În toată ţara sunt în jur de 1.100 de staţii de încărcare electrice, reprezentând doar 0,4% din totalul de la nivelul Uniunii Europene. 230 dintre ele oferă încărcare gratuită. România are peste 14.000 de masini electrice.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰