Transformarea Aeroportului Otopeni în hub internațional, un proiect cu necunoscute
Statul român visează să transforme aeroportul Henri Coandă într-un hub internaţional. Pentru asta e nevoie de investiţii de miliarde de euro. Însă proiectul are o necunoscută: nimeni nu ştie cum vor ajunge pasagerii dintr-un terminal în altul.
De Redactia Observator la 10.11.2019, 01:54- Premiera noului sezon Chefi la cuțite din 17 Noiembrie, Duminică 20:00, Luni, Marți și Miercuri 20:30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- Noi nume anunţate de Trump în administraţia sa: departament special înfiinţat pentru Musk. Cine va conduce CIA şi Pentagonul
Statul român visează să transforme aeroportul Henri Coandă într-un hub internaţional. Pentru asta e nevoie de investiţii de miliarde de euro. Însă proiectul are o necunoscută: nimeni nu ştie cum vor ajunge pasagerii dintr-un terminal în altul. Până la marea transformare, în orele de vârf, sunt cozi uriaşe. Şi apar şi probleme tehnice. Vineri, aeroportul a rămas pentru câteva minute în beznă. Un şoc de tensiune a întrerupt iluminarea, a blocat scările rulante şi lifturile.
Brusc, sute de pasageri au rămas în beznă, în terminalul Plecări de la Aeroportul Henri Coandă. Şocul de tensiune nu a afectat şi zonele de check in. În câteva minute, pana a trecut, însă problemele cu care se confruntă zilnic mii de oameni rămân.
Cel puţin pentru aglomeraţie, soluţia există pe hârtie de 30 de ani. Un nou terminal. Ultima piedică era exproprierea celor aproape 600 de hectare de teren necesare extinderii. S-a rezolvat recent printr-o hotărâre de Guvern şi va costa statul 360 de milioane de euro.
Specialiştii atrag atenţia că proiectul are câteva hibe.
(Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura): Din păcate, soluţiile sunt destul de complicate pentru a conecta noul terminal cu infrastructura feroviară, rutieră actuală.
(Reporter): Poate nişte autobuze?
(Ionuț Ciurea): Deci, băgăm sute de milioane, miliarde de euro în infrastructura de metrou, feroviară. Nici nu am pus noua conexiune pe drum expres, pe rutier, n-am pus-o la socoteală. Deci, băgăm miliarde în infrastructura de transport şi ne trambalăm cu autobuzul de la terminalul doi la terminalul unu şi înapoi?
VALENTIN IORDACHE, purtătorul de cuvânt al Aeroportului Otopeni: Va fi cu siguranţă o cale de acces între cele două terminale, vorbim de o distanţă de mai puţin de doi, trei kilometri, depinde unde mergem în zona respectivă.
Pentru ca pasagerii să ajungă cu trenul sau cu metroul la actualul terminal al Aeroportului Henri Condă e nevoie de o investiţie de două miliarde de euro.
Aeroportul Otopeni va fi tranzitat în acest an de aproximativ 15 milioane de pasageri, cu un milion mai mulţi faţă de anul trecut. Asta deşi această aerogară a fost proiectată pentru jumătate din această capacitate.
Noul terminal, în care se vor investi peste 800 de milioane de euro, va dubla capacitatea aeroportului. Terminalul 2 va avea căi de rulare, un nou turn de control, hangare, parc auto, dar şi centru de bussines. Reprezentanţii aerogării spun că va fi gata în aproximativ 5 ani. deocamdată trebuie organizată licitaţia pentru găsirea unui constructor.