Afacere de succes cu o mică podgorie, de 200 mp. Cât costă o sticlă de vin din cele 29 produse anual de antreprenorul italian
Un antreprenor italian a pus pe picioare o afacere de succes, folosind o suprafaţă extrem de mică, de doar 200 de metri pătraţi. În podgoria sa de pe acoperişul unei clădiri medievale, produce unul dintre cele mai exclusiviste vinuri din lume, pe care-l vinde într-o galerie de artă. Doar 29 de sticle ajung într-un an pe mesele clienţilor, iar preţurile nu sunt deloc mici.
De Ioana Petcu la 02.09.2022, 09:58Tullio Masoni este o figură aparte în mediul de afaceri italian. Fost bancher de investiţii şi mare iubitor şi colecţionar de artă, bărbatul se poate lăuda cu una dintre cele mai mici podgorii din lume, de doar 200 de metri pătraţi. Situată în vârful unui palazzo italian din secolul al XVI-lea, în inima oraşului Reggio Emilia, via s-a dovedit o afacere de succes. Oraşul dintre Parma şi Modena este cunoscut drept locul unde "a luat naştere" tricolorul Italiei, iar acum Tullio Masoni aduce din nou în atenţia lumii zona unde au apărut bolizii Ferrari sau Lamborghini, dar şi preparate culinare precum lasagnia, tortellini, Prosciutto di Parma sau Ragù alla Bolognese.
Cât costă o sticlă de vin roşu. Ideea inedită a antreprenorului italian
Vinul produs de antreprenorul italian nu ajunge pe masa oricui. Strugurii cresc pe acoperişul vilei de pe Via Mari numărul 10, care a inspirat şi numele băuturii. "Tatăl meu era pasionat de vin şi producerea lui. Am moştenit podgoria propriu-zisă, de la ţară, din apropierea Reggio Emilia. Dar când m-am uitat în registre, mi-am dat seama că aş avea de dat mai mulţi bani decât câştigam. Aşa că am vândut-o", povesteşte Tullio Masoni pentru CNN. "Însă 20 de ani mai târziu am regretat decizia pripită şi am făcut singur, de la zero, o podgorie în miniatură", adaugă el.
Produce doar 29 de sticle de vin roşu pe an, dar asta nu înseamnă nici pe departe că afacerea e un eşec. Preţurile sunt piperate, iar pentru o singură sticlă de vin, cumpărătorii scot din buzunare 5.000 de euro. Şi locul unde Tullio Masoni a ales să-şi vândă produsele este unul inedit. "Magazinul" se află chiar într-o galerie de artă din cartier. "Vinul meu este o formă de exprimare artistică, o provocare filozofică, ceva ce poţi ţine în sufragerie pentru a discuta cu prietenii despre cât de bizar este omul care a făcut o podgorie pe acoperiş", spune Tullio Masoni.