Antreprenoriatul în România are succes din ce în ce mai mare la adolescenţi
Tinerii îşi încep afacerile chiar şi înainte să termine liceul şi îşi impun pe piaţă ideile imediat. Fie că este vorba de mediul online, sau în afara lui, afacerile elevilor- antreprenori înfloresc pe zi ce trece.
De Redactia Observator la 12.12.2018, 17:02Tinerii îşi încep afacerile chiar şi înainte să termine liceul şi îşi impun pe piaţă ideile imediat. Fie că este vorba de mediul online, sau în afara lui, afacerile elevilor- antreprenori înfloresc pe zi ce trece.
Eduard şi-a înfiinţat propria firmă de curierat pe bicicletă la 16 ani.
Eduard Burghelia, fondator Confidas: Eram un tinerel care făcea livrări companiilor şi nu era plătit la timp şi după aceea m-am gândit să fac o platformă online prin care ajutăm companiile să încaseze la timp.
Este prima platforma online care ajută întreprinzătorii să evite firmele rău-platnice. Iar Eduard a primit ajutor să o dezvolte. A primit un fond de investiţii de 80.000 de euro de la alţi întreprinzători individuali.
Eduard Burghelia, fondator Confidas: Dacă o companie nu te-a plătit poţi înregistra o restanţă de plată pe platformă astfel încât să îi alertezi pe ceilalţi membri ai comunităţii platformei.
Spiritul antreprenorial e însă o trăsătură de familie. Fratele lui mai mic împreună cu un prieten sunt proprietarii singurei firme de mulaje de mâini din România.
Alex Burghelia şi Cosmin Scripcariu, co-fondatori Memoshop: Ne-am gândit că este un produs care s-ar preta foarte bine la piaţa din România, să vindem kit-uri pentru mulaje de maini pentru familii şi cupluri aşa că ne-am făcut noi propriul produs.
Şi-au început afacerea cu o investiţie de 3000 de euro iar acum au peste 200 de clienţi.
Alexander are 21 de ani şi deja şi-a vândut prima afacere. A avut o firmă care se ocupă cu materiale promoţionale care a mers atât de bine încât alţi afacerişti şi-au dorit să o cumpere. Acum tânărul s-a reprofilat şi se adreseaza brandurilor si creatorilor care vor sa înţeleagă şi foloseasca puterea social media.
Alexander Stoica-Marcu, fondator Product Lead: În primul rând începe cu un email. Investitorii caută întotdeauna persoane inteligente care abordează probleme mult mai altfel.
În România sunt 10 milioane de utilizatori activi de Facebook. Anul trecut românii au făcut plăţi online de 2,8 miliarde de euro, cu 40% mai mari decat în 2016.