Black Friday 2024. Românii cu salarii peste 6.000 de lei, consideraţi cei mai în "pericol"
Atenţie la tentaţiile de Black Friday! Ispita este mai mare pentru cei depresivi, care încearcă să îşi facă o bucurie, spune un studiu.Tinerii din generaţia Z, milenialii şi cei care câştigă peste şase mii de lei pe lună sunt şi ei victime sigure ale comercianţilor - cumpără cel mai mult. La polul opus, creşte de la an la an numărul scepticilor care nu mai cred în ofertele imbatabile.
De Iulia Pop la 07.11.2024, 21:23- Premiera noului sezon Chefi la cuțite din 17 Noiembrie, Duminică 20:00, Luni, Marți și Miercuri 20:30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- Autostrada de 415 kilometri la care se lucrează de 20 de ani. Au terminat până acum doar un sfert
Ofertele de Black Friday ne umplu de bucurie, dar ne golesc portofelul!
Poate că vine Vinerea Neagră a cumpărăturilor, însă, specialiştii spun că deciziile înţelepte se iau pe lumină. Luaţi de val sunt de regula cei care au intre 18 si 27 de ani, adică fac parte din generatia Z. Nici milenialii, cei până în 43 de ani nu se lasă mai prejos. Devin vânători de oferte şi cei cu salarii de peste 6000 de lei.
Cumpărăturile şi golul emoțional
Pentru unii, cumpărăturile în perioada marilor reduceri umplu un gol emoțional. Achizițiile impulsive sau tentația preţurilor mici pot aduce o senzație de satisfacție, dar nu pentru mult timp.
"Produc cea mai mare ruptură pe parte de contact cu realitatea, pacienţii cardiaci, pacienţii toxicomani, tot ceea ce înseamnă persoane bogate, dar atinse de tulburări afective depresie şi anxietate şi evident persoanele care divorţează", a declarat Radu Leca - psiholog.
Un studiu recent arată că 7 din 10 români sunt gata să cheltuie cel puţin 500 de lei de Black Friday, iar o treime îşi vor goli cardurile de cel puţin 1.000 de lei. Aproape jumătate dintre cei care se pregătesc de cumpărături nu au economii - se bazează pe salariul de luna aceasta sau vor face credit. Iar principala ţintă a reclamelor sunt tinerii.
"Pe de o parte pot fi mai informaţi şi pot face comparaţiile de preţuri, şi pe de altă parte cei şi mai tineri, respectiv care nu sunt finantaţorii achizitiilor, exploatează acest moment şi îi conving pe finanţatori de obicei părinţii că e bine să cumpere", a declarat Sorin Prada – profesor de marketing.
"Aseară am venit și chiar discutam că de regula Black Friday e în ultima săptămână din noiembrie, dar aici e toată luna. E grozav, clar! Din România, poate că cizme sau articole de îmbrăcăminte", a declarat un turist străin.
La polul opus, numărul contestatarilor Black Friday s-a dublat în ultimii trei ani.
"E doar marketing, cunosc mai din interior se măresc preţurile apoi se fac reduceri", spune un contestatar.
De Black Friday, cele mai vânate sunt electronicele şi electrocasnicele, laptopurile şi smart-phone-urile, hainele şi jucăriile.