Care este cel mai returnat produs, după comenzile de Black Friday. Comercianţii au sancţiuni pentru cei care exagerează cu obiceiul
După marea sărbătoare a cumpărăturilor de Black Friday, vine şi marele retur. Trei din 10 colete ajung înapoi în depozit, arată datele unui mare retailer online. Şi asta pentru că românii au comandat mult, din impuls produse la ofertă. Şi dacă în cazul hainelor şi pantofilor există o explicaţie, poate nu se potrivesc, ei bine în topul rertururilor intră totuşi şi electronicele. În special telefoanele mobile.
De Ingrid Tîrziu la 21.11.2023, 20:24S-au cumpărat multe haine şi încălţăminte de Black Friday. Dar nu tot ce am primit ne-a mulţumit. Cele mai multe retururi de Black Friday s-au făcut la rochiile de damă, la puloverele pentru femei şi băraţi, pijamale sau la produsele din denim. Cel mai invocat motiv de către clienţi a fost măsura nepotrivită. Unul dintre cele mai mari magazine online de fashion din România a înregistrat peste 150 000 de retururi, adică 30% din totalul comenzilor de Black Friday.
A fost cel mai bun Black Friday din istorie în Romania
"Pentru noi, returul nu e neapărat o temere. Clienţii care încep primele comenzi cu retururi, tind să rămână la noi în platformă, pentru că văd că procesul de retur e foarte simplu, văd că le returnăm foarte repede banii", a declarat Robert Berza, general manager retailer online de fashion. "Cumva perioada aglomerată de Black Friday i-a îndemnat, centrul comercial fiind foarte mare, să facă foarte multe cumpărături şi nu au acordat timp şi să probeze. Dar au fost foarte atenţi şi selectivi la coşul de cumpărături", a declarat Cristina Ilcenco, manager de magazin. Cei care îşi fac un obicei din retururi pot fi sancţionaţi. Hainele sau accesoriile care nu ajung în stare bună înapoi sunt donate, vândute către second handuri sau chiar distruse.
"Pentru cei care exagerează de-a dreptul, evident că le oprim anumite servicii. Nu-i mai lăsăm să plătească ramburs, pentru că în general asta înseamnă o blocare mai mare a banilor şi atunci oamenii sunt mult mai atenţi", a declarat Robert Berza, general manager retailer online de fashion. La curieri ajung si comnezile si retururile. "Decoraţiuni, accesorii pentru casă, pentru bucătărie, pentru grădină. Sunt achiziţionate, nu se potrivesc apartamentului sau casei şi atunci se returnează", a declarat Adriana Manu, marketing manager general firmă de curierat.
Nici telefoanele cumpărate de Black Friday nu s a potrivit mereu asteptarilor. "La noi, rata de retur fluctuează între 3 şi 5%. Cele mai returnate sunt telefoanele mobile. După care urmează şi din celelalte categorii - laptopuri, electrocasnice mici", a declarat Ionuţ Rădulescu, manager showroom electronice. A fost cel mai bun Black Friday din istorie în Romania. Cel mai mare retailer online a înregistrat vânzări de peste 730 de milioane de lei, cu 87 de milioane de lei mai mult decât anul trecut.