Ce spun statisticile despre transformările din Horeca. Care sunt tendințele pentru 2021 în ceea ce privește piața de food delivery
Criza generată de răspândirea coronavirusului i-a forțat pe mulți antreprenori să găsească modalități pentru a-și salva afacerile, grav afectate de restricțiile impuse de Guvern în pandemie. În lupta cu evitarea falimentului, antreprenorii au văzut în șansa oferită de serviciile de food delivery o gură de aer.
De Redactia Observator la 23.08.2021, 12:04Dacă nu au mai putut ajunge clienții la ei, au ajuns ei la clienți, prin livrările la domiciliu. Iar asta a venit la pachet şi cu schimbări pentru angajaţi. Cu restaurantele şi cafenelele închise, unii patroni au încercat să-și păstreze angajații prin reprofilarea lor. Așa s-a ajuns ca, din ospătari în local, aceștia să fie nevoiți să livreze mâncarea direct la domiciliul clientului.
Alți patroni s-au reorientat rapid și au apelat la aplicațiile de food delivery, precum eatZZ, pentru a se asigura că preparatele lor delicioase ajung pe mesele clienților lor.
Piaţa de food delivery, colacul de salvare al restaurantelor în pandemie
În acest moment putem spune fără nicio reținere că, în plină pandemie, afacerile din industria Horeca au supraviețuit în mare parte datorită acestui fenomen, de food delivery, care a crescut pe zi ce trece, iar trendul s-a menținut chiar și după ridicarea restricțiilor.
Specialiștii cred că piața de livrări din România are toate premisele să-și continue trendul ascendent și să depășească orice așteptări, asta în condițiile în care în anul care a trecut a crescut deja de 4 ori față de 2019. Și... dacă e să ne luăm după explozia de livratori pe biciclete și trotinete din trafic, tindem să îi credem pe cuvânt. În acest moment sunt peste 2.200 de companii de curierat în toată ţara. Dacă în 2019 cifra de afaceri a fost în jur de 5 miliarde de lei, în acest an economiştii estimează că afacerile vor depăşi 7 miliarde de lei.
Cum s-a schimbat comportamentul clienților care folosesc aplicațiile food delivery, în 2020
Nu s-a schimbat doar piața, ci și comportamentul clienților. Dacă până în pandemie, cei mai mulți dintre români obișnuiau să-și comande mâncare la serviciu, 63% dintre respondenții unui studiu realizat de Hospitality Culture Institute, în cinci dintre cele mai mari orașe din țară (București, Timișoara, Cluj, Iași, Brașov), au declarat că s-au bucurat în tihnă de bucatele alese de la restaurant chiar la ei în bucătărie.
O poți face și tu, folosind aplicația eatZZ, unde îți poți crea meniul după bunul plac. Fie că poftești la pizza, burgeri sau desert, poți fi sigur că pe eatZZ găsești de toate pentru toate gusturile.