Antena Meniu Search
x
LIVE

Cum s-a transformat Horeca într-un an de pandemie

Pandemia de coronavirus a afectat toate domeniile, dar restaurantele au avut cel mai mult de suferit. Cine nu s-a adaptat la noua realitate s-a văzut cu lacătul pus pe afacere. Asta în condiţiile în care piaţa de restaurante a scăzut de la 14 miliarde de lei, în 2019, la sub 10 miliarde în pandemie.

De Redactia Observator la 23.08.2021, 12:05
Cum s-a transformat Horeca într-un an de pandemie?
Cum s-a transformat Horeca într-un an de pandemie? - Profimedia Images

Pierderile sunt imense, iar patronilor le-a ajuns cuțitul la os în toată această perioadă care aproape că i-a închis. Însă ei nu sunt singurii afectați. Dacă în 2019 Horeca număra 400.000 de angajaţi, acum mai are doar 280.000. Locuri de muncă ar fi, însă oamenii se feresc să mai intre în această industrie, după ce au văzut cât de instabilă poate fi pe timp de pandemie.

Ca să evite falimentul, antreprenorii au fost nevoiți să se adapteze noilor realități și să supraviețuiască până în momentul în care au primit undă verde să-și deschidă din nou porțile și să-și primească clienții la mese. 

Pentru multe astfel de localuri, adaptarea a însemnat să-și păstreze clienții cu ajutorul livrărilor la domiciliu, dar mulți antreprenori au fost luați pe nepregătite și au avut nevoie de o perioadă mai lungă să se adapteze și să cucerească clienți cu preparatele lor.

În sprijinul antreprenorilor a apărut EatZZ, cea mai nouă aplicație de food delivery, o comunitate onestă prin care industria Horeca poate primi ajutorul pe care îl merită într-una dintre cele mai grele perioade prin care a trecut vreodată.

EatZZ a creat conceptul de ”Unul pentru Altul” pentru a implementa sprijinul reciproc între restaurante. De la antreprenori până la bucătari și ospătari, toți cei care accesează aplicația pot să recomande alte restaurante și preparate, într-un efort comun de a încuraja refacerea industriei ospitalității.

Ideea a fost îmbrățișată cu mult entuziasm de Restaurantul ZEXE, care de mai bine de două decenii pune pe masa românilor preparate tradiționale reinterpretate și adaptate gusturilor actuale. Managerul Amalia Stanciu a povestit că pandemia a motivat-o să se adapteze și să-și păstreze clienții fideli aproape, fără să facă rabat de la calitate, chiar și în condițiile în care a pierdut mare parte din angajați. 

Un alt restaurant care a răspuns apelului ”Unul pentru Altul” este The Grill, un loc unde poți savura o varietate de preparate, de la creveții Argentina la tigaie, la rasol de berbecuț gătit lent cu piure de păstârnac sau gustoșii burgeri cu ceapă caramelizată și cartofi prăjiți. ”A trebuit să vină 2020 să ne dăm seama cât de mult preț punem cu adevărat pe restaurante și Horeca acum, când știm că nu le putem avea", a spus Dani Oțil, care în 2017 a deschis The Grill împreună cu un bun prieten.

Inițiativa ”Unul pentru Altul” l-a convins și pe Dan Dragomir, CEO-ul Trattoria & Ristorante Il Calcio, un restaurant cu istorie care a rămas fidel bucătăriei italiene tradiționale. "Am fost încântați când ni s-a prezentat proiectul eatZZ, ne-a plăcut foarte mult ideea de #UnulpentruAltul, ideea de a ne promova unii pe alții pentru calitățile și punctele forte care ne-au consacrat pe piața Horeca; aș putea spune că acesta este factorul decisiv în a ne alătură campaniei. Este ceva nou și momentul ales este bun și chiar aveam nevoie de un imbold în direcția aceasta, de a ne ajuta și susține unii pe alții”, a spus Dan Dragomir.

Într-o perioadă atât de critică precum este aceasta, când mulți antreprenori încearcă să recupereze ce s-a pierdut în lockdown, să fim împreună, Unul pentru Altul, e lecția pe care aveam nevoie să o învățăm. Preparatele celor trei restaurante le găsești în aplicația eatZZ, de unde poți comanda cu foarte mare ușurință orice îți încântă ochii. Intră pe aplicație și bucură-te de cele mai bune mâncăruri pregătite de chefii bucătari din București.

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

Observator » Stiri economice » Cum s-a transformat Horeca într-un an de pandemie