Ce trebuie să faci dacă factura la curent și gaze întârzie. Ai trei variante
Apar noi modificări de la o zi la alta în ceea ce priveşte facturile la energie. Mai nou, există propunerea ca, în cazul în care clientul transmite indexul direct către furnizor, acesta să se raporteze la consumul curent de energie electrică. Dar, în cazul în care contorul nu este citit, atunci furnizorul se va raporta la consumul mediu din 2021.
De Redactia Observator la 05.10.2022, 14:15Actul normativ care prevede schimbări pe piaţa energiei a fost trimis la Camera Deputaților, unde va suferi modificări până la votul final. Aleşii îşi doresc ca noul proiect să se aplice începând cu data de 1 noiembrie.
Între timp, consumatorii trebuie să se aştepte să primească facturi doar peste 2 luni, sau chiar 3 luni. Bineînţeles, acele facturi vor fi facturi mari, pentru că vor cumula cantităţi pe o perioadă mai lungă de timp.
Olivian Savin, FEL România: Consumatorul, în această situaţie în care facturile sunt emise cu întârziere, are 3 opţiuni. Prima opţiune e să adauge nişte bani în contul aferent facturilor. A doua opţiune e de a pune bani deoparte, pentru că el consumă în această perioadă şi aşa îşi va putea plăti factura când va fi emisă. Şi a treia opţiune e să ceară plata eşalonată a facturii.
Niciun furnizor nu garantează eşalonarea plăţii.
Dumitru Chisăliţă, Asociaţia Energia Inteligentă: Este o posibilitate teoretică, nu este o obligaţie a furnizorului să demareze această eşalonare.