Contract reziliat cu constructorul italian desemnat pentru trei proiecte majore. Unele trebuiau să fie deja gata, dar sunt doar la 20%
După mai bine de doi ani de când au anunţat că au început lucrările la pasajul Cernica, autorităţile au reziliat contractul cu italienii desemnaţi să termine proiectul. Tot ei ar fi trebuit să dea în folosinţă anul acesta şi Drumul Expres Craiova - Piteşti, precum şi Centura Timişoarei. Un eşec major, spun şoferii, un semnal de alarmă pentru cei care nu îşi respectă promisiunile, răspunde statul.
De Redactia Observator la 27.12.2022, 20:56Unul din marile poiecte de infrastructură, lărgirea pe patru benzi a centurii Capitalei, cea care leagă drumul București – Urziceni de autostrada soarelui, s-a blocat.
Alexandra Marin, reporter Observator: Doar 11 kilometri şi jumătate, atât leagă Drumul Naţional de A2. Deşi lucrările trebuiau să fie gata încă de anul trecut, tot de aproape un an utilajele pe care le vedeţi în spatele meu nu s-au mişcat absolut deloc. Asta, în condiţiile în care lucrările sunt gata în proporţie de doar 20%.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: În afară de dat cu mătura pe acolo, şi plimbat pe o basculantă, n-au făcut nimic. În viteza asta, putem spune că undeva în următorii 100 de ani ar fi putut să termine.
Abandonat e şi şantierul de pe primul tronson al Drumului Expres Craiova - Piteşti. Timpul s-a oprit pe loc... in primăvară!
- Atenţionare de călătorie pentru Bulgaria, emisă de MAE. Se reduc taxele vinietelor electronice pentru anumite...
- Două fetițe care mergeau la colindat, spulberate de o șoferiță, în Maramureș. Copilele sunt în stare gravă...
- Autorităţile au lansat licitația pentru construirea Centurii Comarnic: Șoseaua are aproape 6 kilometri și costă...
Davide Pes, reprezentant constructor: Vă rog frumos, nu am voie să dau nicio declaraţie. N-am voie.
Lucrările ar fi trebuit să fie gata în decembrie
Cristina Oprea, reporter Observator: La Craiova, în loc să se taie panglica, la primul tronson al Drumului Expres s-a tăiat...contractul. Lucrările s-au împotmolit la jumătate, iar de-a lungul timpului, mobilizarea din şantier a constructorului italian a fost un exemplu elocvent de "aşa nu".
Acum doar paznicul...mai "sfinţeşte" locul.
Paznic: Păzim...
Reporter Observator: Păziţi. Păi şi cât mai păziţi astea aici?
Paznic: Nu se ştie...
Reporter Observator: Au mai venit în ultimele luni pe aici (n.r. muncitorii)? I-aţi mai văzut pe şantier?
Paznic: Da. Dar nu mai lucrează, nu...
Bate vântul şi pe Centura de sud a Timişoarei. Drumul trebuia să fie gata tot la finalul anului acesta, dar lucrările abia au ajuns la 58%. În timp ce constructorii se plâng că nu le ajung banii pentru a termina lucrările, Ministrul Transporturilor crede că firmele înceracă să şantajeze statul.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: Dacă acum ne-am apuca să reziliem contractul. Mai durează cel puţin un an, un an şi ceva ca să avem un câştigător. Un şantaj pe care unii constructori îl fac la adresa beneficiarilor.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: I-am dat constructorului şansa să revină în grafic un an de zile cel puţin. Le-am permis să ia măsuri pentru a-şi reveni financar. N-au reuşit, niciuna din bănci n-a vrut să-i împrumute.
Ionuţ Ciurea, Pro Infrastructura: Acest antreprenor a fost unul din cei cinci. Mari antreprenori, de pe proiectele majore de infrastructură rutieră.
Toate cele trei drumuri riscă să rămână în aer câţiva ani. Contractele semnate între comapania de drumuri şi constructorul italian vor fi reziliate din cauza întârzierilor. Ulterior, vor fi scoase la licitaţie pentru a fi preluate de un nou constructor. Cel mai optimist scenariu: în 2024 abia vor fi semnate noile contracte.