Antena Meniu Search
x

Video Şantier fără sfârşit, chiar şi sub ameninţarea rezilierii contractelor. "E greu pentru ei. Aici au lucrat opt"

Deși compania națională de drumuri a declarat război firmelor care bat pasul pe loc în șantiere, nimic nu pare să îi miște pe constructori. Asta se întâmplă şi pe primul tronson din Drumul Expres Craiova-Piteşti şi centura de sud a Craiovei. Nici măcar riscul că vor rămâne fără obiectul muncii și buni de plată nu îi sperie. Avizele negative pe care le primesc și care ar putea duce la rezilierea contractelor se tot adună. La fel și anii pierduți așteptând mobilizarea în șantier. 

Cristina Oprea
de Cristina Oprea

la 12.10.2022, 20:33

Vezi și

După luni întregi fără nicio mişcare, pe șantierul Drumului Expres Craiova-Pitești, pe tronsonul 1, câțiva muncitori, probabil obosiți de atâta trudă, își trag sufletul pe o margine de caldarâm. Despre lucrări nu ne spun nimic. "Puteţi să vorbiţi cu şefii, doamnă, să vă spună exact".

Lucrări care parcă nu se mai termină, la Craiova

Mai vorbăreţi sunt oamenii locului. La nea' Dumitru au venit de ieri muncitorii cu un singur gând, să-i mute gardul din calea şantierului. Lucru care trebuia făcut deja de multă vreme. "E greu pentru ei. Aici au lucrat opt. Opt oameni au fost, ne-a fărâmat gardul pe aici", arată el. 18 kilometri măsoară bucata de șosea. N-ar fi aşa mult, dar italienii care au semnat contractul de execuție au lucrat fără spor. Firma a şi cerut prelungirea termenului. A primit-o, dar tot degeaba.  

"Când vom putea circula pe asfalt pe aici, nimeni nu poate să ne spună. Un lucru este cert: de recuperarea decalajului nici nu poate fi vorba. Deși ar trebui dat în folosinţă la finalul anului, lucrările la acest drum abia au ajuns la 40%", spune Cristina Oprea, reporter Observator.

Pe acelaşi subiect

Cu stângul a pornit și execuția centurii de Sud a Craiovei. La patru luni după ce a primit ordin de începere a lucrărilor, constructorul, tot o firma italiană, a fost prins că trage chiulul, într-un control neanunțat al celor de la drumuri. 

"Din păcate, mobilizarea nu este cea care ar trebui să fie. Trebuia să ne apropiem undeva de 20% şi suntem undeva în jur de 4% în momentul ăsta. Dacă în două săptămâni din acest moment nu vom vedea o îmbunătăţire a gradului de realizare, aşa cum ne-au promis, probabil că o să dăm deja primul certificat negativ constatator", a declarat Călin Petruț, director DRDP Craiova.

Ceea ce s-a şi întâmplat. Aşa că şi-au adus câţiva muncitori în şantier, dar utilajele, pe care le numeri oricum pe degetele de la o mână, au început să pice: "Avem două camioane, două excavatoare, buldoexacavator, cilindrul ăsta".

Potrivit legii, după ce o societate primește trei avize negative, contractul cu compania națională de drumuri este reziliat în mod automat, iar firmele care nu își respectă graficele de lucru nu vor mai putea să participe la alte licitații în următorii trei ani. Cinci consorţii internaţionale au primit certificate intermediare negative la ultima evaluare făcută de CNAIR. Printre ele şi firma care se ocupă de Centura de Sud a Craiovei - aflată la prima bilă neagră, şi cea responsabilă de finalizarea tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova-Piteşti - deja la a doua bilă neagră. Tot două certificate negative are şi constructorul podului hobanat de la Brăila.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi alocat un buget mai mare pentru Paşte în acest an faţă de 2023?

Observator » Stiri economice » Şantier fără sfârşit, chiar şi sub ameninţarea rezilierii contractelor. "E greu pentru ei. Aici au lucrat opt"