Cumpărăturile online au explodat în pandemie. Promovarea pe Instagram, Facebook și TikTok, tot mai importantă
Vânzările magazinelor online au sărit de pragul de cinci miliarde de euro, arată cifrele din anul 2020. De pe Facebook, Instagram, TikTok dar şi site-uri cumpărăm de toate: de la produse electronice şi electrocasnice la produse pentru casă şi grădină sau chiar mâncare.
De Andra Mitu la 12.03.2021, 14:58- Cu cât se prelungeşte pandemia, cu atât cifrele afacerilor online cresc.
Dacă înainte de pandemie, puţini se încumetau să cumpere produse fără să le vadă, acum trendul s-a inversat. Vizitele în magazinele virtuale au fost tot mai dese. Ce cumpărăm de pe internet?
Mare parte din comenzi sunt făcute direct de pe reţelele de socializare. 60 la sută dintre consumatori folosesc Facebook pentru comenzi online. O treime dintre aceştia cumpără de pe Instagram, iar alţi 10 la sută spun că folosesc TikTok pentru cumpărături, potrivit unui studiu.
Mihai Pătrașcu, CEO magazin online: Produsele de impuls, adică produse până în 300 RON se cumpăra de pe aceste canale, uscătoare de păr, pentru casă și grădină, dar produse până în 300 lei, estimăm noi.
Instagram, Facebook și TikTok au ridicat vânzările
Reprezentanţii magazinelor online care au investit mai mult în reţelele sociale au avut numai de câştigat.
Nicolae Slav, administrator magazin încălțăminte: Ca și cifra de afaceri anul 2020 l-am încheiat undeva la cinci milioane euro, cu o ușoară creștere față de anul anterior.
Mihai Pătrașcu, CEO magazin online: E foarte important să fim prezenți acolo, bugetele de la an la an au crescut cu 30 la sută fix pe aceste canale, pentru că vedem că se consumă foarte mult timp pe aceste canale și trebuie să fim și noi prezenți.
De când cu pandemia şi opţiunile privind plata s-au schimbat.
Nicolae Slav, administrator magazin încălțăminte: Dacă până acum majoritatea optau pentru plata ramburs, acum vreo 30 la sută dintre clienți optează pentru plata cu cardul.
Magazinele online au avut vânzări record în anul pandemiei: 5,6 miliarde de euro în 2020. Cu 30 la sută mai mult decât în 2019, potrivit Asociației Române a Magazinelor Online. Estimările arată că-n acest an comerţul online va depăşi pragul de 6,5 miliarde de euro.