De ce a fost retras proiectul de plafonare al tarifelor RCA. Cea mai gravă consecinţă: şoferii nu-şi vor mai face asigurare obligatorie
Plafonarea RCA mai are de aşteptat. Autorităţile nu reuşesc să se pună de acord în privinţa proiectului care îngheaţă preţul asigurărilor obligatorii. Deşi a fost anunţat şi apărea pe ordinea de zi a Guvernului, proiectul a fost retras şi nu va fi dezbătut astăzi. Documentul trebuie refăcut de Autoritatea de Supraveghere Financiară, după ce şi Consiliul Concurenţei a venit cu mai multe observaţii legate inclusiv de plafonarea preţului reparaţiilor.
De Mădălina Chiţac la 24.03.2023, 13:42Proiectul privind plafonarea tarifelor RCA trebuia să fie adoptat astăzi, 24 martie, de către Guvern, însă a fost scos de pe ordinea de zi. Proiectul se întoarce la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) care va trebui ca în perioada următoare să analizeze toate propunerile care vin din partea industriei şi să modifice proiectul. Este posibil ca săptămâna viitoare ASF să vină către Ministerul de Finanţe cu o altă formă a acestui proiect.
Brokerii, asiguratorii, dar şi transportatorii sunt nemulţumiţi de această plafonare. Spun că nu înţeleg de ce se doreşte ca plafonarea să fie raportată la preţurile din martie 2022 şi spun că aceste preţuri, în foarte multe cazuri, sunt mai mari în comparaţie cu preţurile actuale. Aceştia mai spun că această plafonare ar trebui făcută la tarifele de referinţă din februarie 2022. De asemenea, o altă propunere importantă venită de la Consiliul Concurenţei arată că ar trebui să fie plafonate şi preţurile de la service-urile auto.
Asiguratorii şi transportatorii sunt de părere că proiectul plafonării, în forma actuală, va aduce multe lucruri negative şi că ar trebui să ne aşteptăm la o creştere a preţurilor la asigurările RCA după ce dispare plafonarea. De asemenea, mai spun aceştia, că ar trebui să ne aşteptam ca un număr tot mai mare de şoferi să circule fără asigurare obligatorie.