Decolări cu lumina stinsă. Cum sunt afectate aeroporturile din România de criza energetică
Decolăm cu lumina stinsă! Marile aeroporturi din ţară încep să facă economii la electricitate. Reduc iluminatul acolo unde nu este neapărat nevoie şi controlează strict temperatura din birouri şi terminale. Facturile la energie sunt greu de plătit chiar dacă încasările aerogărilor încep să crească, după dezastrul din pandemie.
De Redactia Observator la 20.10.2022, 20:23Directorii aeroporturilor cer guvernului să subvenţioneze electricitatea şi pentru aerogări. Acum, de teama facturilor, clădirea celui mai important aeroport din ţară, Henri Coandă, abia se mai zăreşte.
Alexandra Marin, reporter Observator: Cel mai mare aeroport din ţară a redus cu până la 50% iluminatul parcărilor şi a oprit complet iluminatul arhitectural, atât în exterior, cât şi în interior.
15.000 de pasageri pleacă în fiecare zi de pe aeroportul Otopeni
Toţi angajaţii aeroportului de la Otopeni sunt obligaţi să stingă lumina când ies din birou. Nu au voie să programeze instalaţiile de încălzire la peste 20 de grade Celsius, iar când pleacă acasă, trebuie să seteze temperatura la 15 grade Celsius. Între timp, prin parcarea întunecată, şoferii bâjbâie după maşini:
- Aterizare de urgență pe aeroportul Otopeni. Un pasager de 36 de ani al cursei New Delhi - Frankfurt a făcut infarct
- Aeroportul Otopeni se modernizează. Cum vor fi afectaţi pasagerii timp de doi ani
- Ţeapă de 30 de milioane de euro pentru cei cu bilete de avion Blue Air. "Şansele să-şi recupereze banii sunt...
Poţi să îţi pierzi foarte uşor maşina. Cred că prea drastice.
Nu mi se pare benefic deloc, doar au oprit câteva becuri.
E foarte bine. Mai punem un pulover pe noi.
15 mii de pasageri pleacă în fiecare zi de pe aeroportul Otopeni.
Aeroportul din Cluj-Napoca, al doilea din ţară după numărul de călători, trece şi el la măsuri de economie...cât poate. Două milioane de pasageri au trecut anul acesta prin terminalul Avram Iancu.
David Ciceo, preşedinte Asociaţia Aeroporturilor din România: Factura a venit peste 1.000.000 de lei pe lună. Este neobişnuit, pentru că noi cumpărăm megawattul foarte scump în acest moment, chiar de 10 ori mai scump decât în 2019. Am făcut demersuri la Camera Deputaţilor, unde urmează să se analizeze Ordonanţa de Urgenţă, şi sperăm să fie incluse şi aeroporturile. Totul se va transfera în preţul biletului şi vor avea de suferit tot pasagerii. Facem economii, dar exită o limită.
Lipsa banilor aduce şi lipsa furnizorilor
Directorul aeroportului din Iaşi, al treilea din ţară după numărul de pasageri, nu ştie pe unde să mai scoată... factura. Lipsa banilor aduce şi lipsa furnizorilor.
Romeo Vatra, directorul Aeroportului Internaţional Iaşi: Noi am avut până la data de 31.07 şi urma să semnăm un al doilea contract subsecvent, pe care furnizorul a refuzat să îl semneze. Ne aşteptăm să avem o factură de două milioane. Nu ştiu cât vom putea suporta aceste costuri.
Şi directorul aeroportului de la Craiova se gândeşte la economii. A cerut să fie schimbate becurile fluorescente cu LED şi a redus iluminatul în spaţiile comune când nu sunt utilizate.