EXPERIMENT. Cât ar urma să coste o cursă cu taxiul din 2024. Proiectul de lege care ar putea mări tarifele
Taxi, du-mă unde vrei... dar mai scump! Călătoriile ar putea costa mai mult de la anul. Un proiect de lege vrea să alinieze tarifele serviciilor clasice cu cele din transportul alternativ. Preţul de pornire s-ar putea dubla.
De Ingrid Tîrziu la 22.10.2023, 19:56Proiectul de lege a apărut după ce taximetriştii s-au plâns că la companiile de ridesharing există un preţ standard la cursa minimă, iar la taxiuri, nu. Alinierea ar elimina dezavantajele şi clienţi, şi pentru ei, cred şoferii.
Vasile Ştefănescu, taximetrist: Nici clientul nu va mai fi refuzat de taximetrist pentru un kilometru doi. Una este să pleci cu 5, 6 lei pornirea şi să faci un kilometru, doi, 11 lei cursa şi alta e să pleci cu 3 lei şi să faci trei kilometri în 6 lei.
Cât ar urma să coste o cursă cu taxiul
Am vrut să ne convingem şi singuri.
- Taximetriştii s-au supărat pe firmele de ride-sharing şi au ieşit la protest. "Să avem aceleaşi condiţii"
- Uber pregătește integrarea reclamelor în aplicaţie în timp ce aştepţi şoferul, dar şi în maşini. Se ia în...
- Un şofer care făcea ride-sharing a cerut câte 2.000 de lei de la şase tinere. Promisiunea care le-a făcut pe...
Ingrid Tîrziu, reporter Observator: Facem un experiment să vedem cum ieşim mai ieftin pentru o cursă scurtă în timpul zilei în Capitală. Aşadar, ne urcăm într-un taxi cu 2,98 lei/km şi vom merge aproximativ 2 kilometri. Am făcut aceeaşi simulare şi pe o aplicaţie de ridesharing, unde ne arată că am putea plăti 16 lei. Haideţi să vedem cât dăm cu taxiul.
Cursa cu taxiul ne-a costat 12 lei. Cu 4 lei mai puţin decât simularea aplicaţiei de ridesharing. După aplicarea noilor reguli, s-ar putea să dăm şi cu taxiul la fel de mult.
Modificări şi asupra perioadei de vechime a maşinilor
Neînţelegeri sunt şi asupra vechimii maşinilor folosite pentru transport de persoane. Taximetriştii trebuie să schimbe maşina după 10 ani, iar şoferii de ridesharing, după 15 ani. Parlamentarii vor să prelungească termenul şi pentru taxiuri, dar patronii companiilor nu sunt de acord.
Bogdan Dincă, patron firmă taxi: Atunci când a fost legiferat transportul alternativ, noi am cerut să fie reglementat, dar să se respecte aceleaşi reguli pentru a ne face o concurenţă loială. Noi oricum nu o să folosim maşini de 15 ani.
Taximetrist: Nu e o treabă bună la 15 ani! Maşina după zece ani e mai uzată.
Clienţii, împărţiţi în două tabere
Clienţii sunt împărţiţi în două tabere când vine vorba despre taxi şi ridesharing.
- Alternativ! Mi se pare că e mult mai uşor faptul că poţi să plăteşti direct cu cardul şi nu mai ai nevoie ba să stai ai mărunt, n-ai mărunt.
- Mai mergem cu taxiul! E totul ok!
În Bucureşti circulă aproape 4.000 de taxiuri autorizate, iar maşinile companiilor de ridesharing sunt de aproape de 6 ori mai multe.