Gara de Nord din București intră în reparații capitale. Cum va arăta după renovare
Gara de Nord din București va intra în reparaţii capitale. Călătorii se vor simţi ca pe şantier. Demolările unor construcţii vor începe în curând, însă lucrările de modernizare vor fi demarate abia anul viitor.
De Redactia Observator la 26.06.2019, 23:10- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Gara de Nord din București va intra în reparaţii capitale. Călătorii se vor simţi ca pe şantier. Demolările unor construcţii vor începe în curând, însă lucrările de modernizare vor fi demarate abia anul viitor. Când va începe şi haosul. Doar câteva linii vor râmâne funcţionale. Multe dintre trenuri vor pleca din alte gări din Capitală.
Cabluri care atârnă peste tot, pereţi scorojiţi şi ghişee învechite. Aşa arată acum Gara de Nord, din Capitală, de fapt, cea mai mare din ţară. 20 de mii de oameni ajung zilnic aici. Iar într-un an, este tranzitată de 7 milioane de persoane. Investiţii majore nu au existat în ultimele două decenii. Degradarea e vizibilă.
Conform proiectului, Gara de Nord va fi după renovare mult mai apropiată de o gară occidentală.
O copertina din panouri foto voltaice va acoperi Gara de Nord. Vor exista bariere de acces pentru zona peroanelor si panouri de informare pentru fiecare linie. Ba mai mult, peroanele vor avea un sistem prin care calatorul va fi informat cand trenul intra si iese din gara. vor fi modernizate si salile de asteptare, si vor exista aprox 500 de locuri de parcare in subteran CUT
Cu puţin noroc, proiectul ar putea demara vara viitoare, spune şeful CFR Infrastructură.
AXINIA CONSTANTIN, director general CFR SA: Tot ce vedem noi, acest bazar, va disparea. Adica partea istorica va avea forma istorica, a unei cafenele istorice, iar partea moderna, ca a unui mall.
Reabilitarea se va face pe etape. Prima fază a investiţiei se va ridica la 93 de milioane de euro, iar în total se vor cheltui 400 de milioane de euro. În timpul lucrărilor, o parte din traficul feroviar va fi preluat de alte gări din Capitală.
AXINIA CONSTANTIN, director general CFR SA: Sunt garile, gara Jilava, Progresu, Baneasa, Basarab si aceste gari sunt orientate catre diferite magistrale.
Gari, care la rândul lor, nu au mai fost renovate de mulţi ani.
RODRIGO MAXIM, preşedinte Sindicat feroviar: La noi nu exista continuitate, nu a existat o strategie, de multe ori ti se da buget la jumătatea anului, pana te apuci sa faci, trece anul. Aspectul garii lasa usor, usor de dorit.
Gara de Nord ar urma să fie legată direct de aeroportul Otopeni, printr-o linie nouă. Autorităţile promit că va fi gata până la meciurile de la Campionatul European de Fotbal, de anul viitor.