Video Poduri din Capitală, în pericol de colaps. Inginerii au descoperit probleme mari la structură: "O bombă cu ceas"
Primăria Capitalei are nevoie de peste 600 de milioane de lei pentru a repara cele mai periculoase poduri şi pasaje din oraş. Lujerului, Obor şi podul Băneasa sunt în pericol de colaps după ce inginerii au descoperit că au probleme mari la structura de rezistenţă. Suma ar urma să fie asigurată în principal de la bugetul local iar lucrările vor începe cel mai devreme, la finalul anului.
656 de milioane de lei este suma necesară pentru reparaţii capitale la pasajele Lujerului, Obor şi la podul Băneasa. Toate au nevoie de consolidare din temelii după ce expertizele tehnice au arătat că au risc de prăbuşire 5 din 5.
Costuri uriaşe pentru repararea podurilor
Cel mai vechi este podul Băneasa, construit în 1936. Însă, fiind un obiectiv mic, aici lucrările vor dura doar un an şi jumătate. Doi ani se va repara pasajul Obor iar la Pasajul Lujerului constructorii vor avea cel mai mult de muncă, 3 ani. Aici sunt şi cele mai ridicate costuri. Pentru a repara pasajul vechi de 40 de ani este nevoie de aproape 400 de milioane de lei. Cei mai mulţi bani vor veni de la bugetul local însă fiind o sumă mare, municipalitatea vrea să împrumute o parte şi de la Guvern.
"Din experienta podului grant, procedura a durat undeva la 7-8 luni de zile pana ce a fost semnat contractul. Partea de proiectare durează şi ea 2-3-4 luni de zile. Deci greu de spus dacă anul acesta vor incepe efectiv lucrările", declară Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti.
- Camioanele nu vor putea circula timp 24 de ore pe Podul Giurgiu - Ruse. Au fost anunţate lucrări de construcţie
- Podul din Nehoiu, vechi de 100 de ani, s-a surpat peste noapte. Doar o minune a făcut să nu existe răniţi:...
- Patru muncitori au murit, iar alți șase au fost răniți după prăbușirea unui pod pe șantierul unei...
- Şi-a refăcut viaţa după ani de locuit pe străzi, dar și-a găsit sfârșitul. Britanica de 24 de ani a căzut...
- România și Republica Moldova, legate de 4 poduri noi peste Prut. Contracte de 4,4 milioane de lei, fără TVA
"Trebuie să moară cineva ca să se rezolve nişte lucruri. Ne-am obişnuit deja", "Metaforic vorbind da, o bombă cu ceas ca şi multe altele", se plâng locuitorii din zonă.
Fără restricţii în pasaje
În ciuda problemelor grave descoperite la structura de rezistenţă, în Pasajul Lujerului nu există nici restricţii de tonaj, nici restricţii de viteză. Pe aici trec zilnic 20.000 de maşini şi tramvaiele liniei 41.
Doar şoferii STB au limită de viteză impusă de societatea de transport după ce mai multe vehicule au fost avariate. "Societatea ne dă 20 km pe oră, ca să fim siguri că nu se întâmplă accidente. Cad aproape zilnic panouri de pe pereţi luate de curentul cu care trec masinile cu viteză si cad. Au fost şi accidente, s-au spart şi geamuri din cauza lor", susţine un vatman.
Situaţia e identică şi în Pasajul Obor. Din pereţii pasajului Obor apa curge continuu. Este dovada clară că infiltraţiile au distrus structura de rezistenţă şi au măcinat betonul din pereţi. Lucrările vor fi executate în etape, iar traficul va fi blocat pe câte un sens de circulaţie. Pe lângă aceste 3 obiective de infrastructură, alte 15 poduri şi pasaje din Bucureşti au gradul 4 de risc, adică au nevoie de reparaţii urgente.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰