În cât timp răspunde acum un operator de la telefonie mobilă sau firmă de curierat. Vor fi obligaţi prin lege să preia apelul în cel mult 5 minute
Operatorii din call center nu vor mai răspunde la Sfântul Aşteaptă. Vremurile în care furnizorii de servicii îşi pun clienţii pe hold la telefon zeci de minute se apropie de final. Cei care sună la bancă, la spital sau la o autoritate publică pentru rezolvarea problemelor trebuie să fie preluaţi în maximum 5 minute. Dacă nu, companiile vor primi amenzi.
De Alin Stan la 04.05.2023, 19:48Cinci minute. Atât ar trebui să fie termenul de aşteptare până când un operator din call center ne va răspunde la telefon atunci când avem o nelămurire. Fie că vorbim de spitale, instituţii sau companii de telefonie mobilă. Am făcut şi noi un experiment pentru a vedea cum se vede situaţia de la celălalt capăt al firului.
Alin Stan, reporter Observator: Sunăm acum la o companie de curierat din România, dar şi la o companie de telefonie mobilă. Vom vedea care este timpul de aşteptare. Telefonie mobilă: 12 minute. Firmă de curierat: 9 minute.
Pentru a evita astfel de timpi morţi care ne pun răbdarea la încercare, în Senat a fost adoptată o măsură care prevede ca aşteptarea să nu fie mai mare de 5 minute. Iniţiativa va fi dezbătută apoi în Camera Deputaţilor. Demersul înseamnă cheltuieli suplimentare pentru companii, care ar putea duce inclusiv la scumpirea unor servicii.
Cornel Morcov, manager companie de curierat: Avem o creştere de costuri pe zona de resursă umană pe are să o alocăm să preia apelurile în acest interval de timp fără niciun fel de excepţie. Întrebarea pe care ne-o punem noi ca şi operator este de unde luăm resursa asta umană.
- Angajaţii din call-center, obligaţi să răspundă la apeluri în cel mult 5 minute. Amenzi usturătoare pentru cei...
- Salarii între 2.000 şi 18.000 de lei în Armata Română. Planul Alexandrei, care a venit la campania de recrutare...
- Angajaţii români care primesc spor de izolare sau de gestionare a datelor clasificate. Guvernul vrea să le mute...
Românii, sătui să aștepte la call center. "Îţi pune robotul şi muzica şi te uită Dumnezeu acolo"
Oamenii au mai făcut de a lumgul timpului, timid, sesizări, apoi s-au resemnat.
Sorin Mierlea, InfoCons: Astăzi, cu inteligenţa artificială sau cu dezvoltările tehnologice cu tot felul de roboţi, sunt foarte buni, dar nu rezolvă problema. Cineva trebuie să răspundă în programul respectiv să nu stăm în aşteptare. Acea aşteptare înseamnă costuri. Dacă mergem la Paris sau mergem la Budapesta nu o să avem timpii aceştia de aşteptare care au ajuns în România şi la 45 de minute.
Propunerea legislativă propune amenzi de până la cinci mii de lei pentru cei care vor depăşi timpul de aşteptare de 5 minute.