Lucrările la linia ferată Gara de Nord - Aeroportul Otopeni sunt din nou în întârziere
De mai bine de şase ani, ne uităm lung după trenul care să lege Gara de Nord de Otopeni. Şi vom mai sta câteva săptămâni, pentru că se anunţă o nouă întârziere. În decurs de două săptămâni, ministrul Transporturilor a dat două termene diferite pentru finalizarea lucrărilor: ba la final de august, ba la început de octombrie.
De Alexandra Marin la 23.08.2020, 23:15- Linia ferată are aproximativ 3 kilometri.
- O călătorie de la Gara de Nord la aeroport va dura 15 minute.
Linia ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni mai are o mică... întârziere. Peste o lună, Bucureştiul ar putea intra în rândul capitalelor civilizate, cu o astfel de variantă de transport.
Cozile de la tonomatele de taxi s-ar putea muta aici. Ştefan este taximetrist la aeroport de mai bine de 3 ani. La cum s-au desfăşurat lucrările în ultimii ani, nici nu i-a trecut prin minte că noua cale ferată i-ar putea lua pâinea şi locul de muncă. Acum, e puţin îngrijorat. Pare că proiectul chiar va fi gata.
Nicolae Ştefan, taximetrist: Noi taximetrişti nu ne doream să meargă aşa bine, să fiu sincer. Că o să ne ia din clienţi. O să ne uităm, noi taximetrişti, cum lumea o să meargă la tren şi noi aşteptăm aici.
Călătorii, însă, sunt încântaţi de concurenţă. Şi se bucură că vor avea alternativă la tarifele exagerate practicate de unii taximetrişti. În prezent, mulţi preferă să vină sau să plece de la aeroport cu maşina.
Pe lângă preţ, viteza este un alt argument în favoarea trenului. O călătorie de la Gara de Nord la Aeroportul Henri Coandă va dura doar 15 minute.
Lucian Bode, Ministrul Transporturilor (22 iulie 2020): Nu mai avem, din punctul nostru de vedere, niciun motiv pentru a nu finaliza acest obiectiv la termen. Sunt convins că obiectivul asumat, anume sfârşitul lunii august, poate hai câteva zile, poate fi dat în folosire.
Câteva zile, însă, s-au transformat în mai bine de o lună. Ultimul termen avansat este începutul lunii Octombrie. Au trecut doar şase ani, cinci miniştri a Transporturilor şi o pandemie pentru trei kilometri de cale ferată.