De ce e aglomeraţie la metrou şi trenurile vin tot mai rar. Metrorex a scos din circulaţie 38% din garnituri şi dă vina pe Alstom
Creşterea timpilor de aşteptare în staţii este determinată de diminuarea serviciilor de mentenanţă şi salubritate prestate de Alstom, cu care Metrorex are un contract în vigoare, numărul trenurilor aflate în circulaţie fiind cu 38% mai mic decât în mod normal, se arată într-un comunicat al Metrorex.
De Redactia Observator la 21.07.2022, 22:29Metrorex anunţă că intervalul mediu de succedare a trenurilor de metrou pe toate magistralele se menţine la circa 10 - 14 minute. Joi, circulaţia la metrou se desfăşoară cu 35 de trenuri în loc de 57, cât este prevăzut în graficul aprobat, scrie Agerpres.
"Creşterea timpilor de aşteptare în staţii este determinată de diminuarea serviciilor de mentenanţă şi salubritate prestate de Alstom Transport SA, cu care Metrorex are un contract în vigoare. În această perioadă, Metrorex asigură activităţile de curăţenie în vagoane, după retragerea trenurilor din circulaţie, în intervalul orar 23:00 - 05:00 şi în timpul programului de circulaţie în situaţii care necesită salubrizare de urgenţă", spun reprezentanţii Metrorex.
Utilizatorii metroului sunt în permanenţă informaţi cu privire la modificările din programul de circulaţie a trenurilor atât în staţii, cât şi prin intermediul website-ului companiei. "Metrorex face în permanenţă eforturi pentru remedierea situaţiei şi prezintă scuze călătorilor pentru disconfortul creat!", se mai arată în comunicat.
Ce afirma Alstom în luna iunie
- Probleme la metrou, între Romană și Universitate. Călătorii au fost evacuați, după ce un vagon s-a defectat...
- Sorin Grindeanu vrea să dea afară întreaga conducere Metrorex: Compania nu trebuie să primească subvenţii din...
- De ce au început metrourile să ajungă în staţii la intervale de cel puţin 10 minute. "E jale. Foarte multă...
Compania franceză Alstom, care asigură mentenanţa metroului bucureştean, anunţa încă din luna iunie că ia în considerare suspendarea progresivă a serviciilor de mentenanţă a flotei de metrou în luna iulie, dacă Metrorex nu achită facturile restante, a căror valoare totală este echivalentă unui an de servicii prestate.
Într-un interviu acordat News.ro, preşedintele Alstom pe Europa, Gian Luca Erbacci, a declarat că Metrorex datorează Alstom peste 33 de milioane euro, adică peste 160 de milioane lei, sumă ce corespunde unui an de plăţi restante.
Metrorex a răspuns acuzaţiilor Alstom privind datoriile pentru serviciile de mentenanţă, afirmând că o parte din sumă a fost achitată, iar pentru plata integrală, vor fi solicitaţi banii la următoarea rectificare bugetară, aşteptată în luna august.