Video Metroul se extinde, pe hârtie. Sunt promise trei mari magistrale, dar fiecare proiect întâmpină probleme
Metroul merge ca pe roate. Cel puţin asta promit mai marii din Transporturi care dau asigurări că peste trei ani vom ajunge cu metroul la Aeroport. Specialiştii nu sunt atât de optimişti, cred că nu magistrala 6 nu va fi gata în următorul deceniu. La un al tronson important, care leagă Piaţa Iancului de Eroilor, lucrările s-au blocat în studii geologice. Mai nou, oficialii se laudă şi cu extinderea magistralei 4 de la Gara de Nord la Piaţa Progresul.
Cea mai aşteptată linie de metrou, care va lega Capitala de Aeroportul Henri Coandă este controversată. In timp ce autorităţile spun că lucrările sunt în linie dreaptă şi vor fi gata la timp, specialiştii în infrastructură sunt sceptici. "Metroul până la Aeroportul Otopeni se va finaliza maxim în 2028, lucrările sunt în graficul programat. Avem undeva la 23-24% pe primul lot deja executat iar ne pregătim în cursul lunii martie prima cârtiţă să intră în sarcină şi să înceapă săparea tunelului de la staţia Tokyo spre Chibrit. Vor fi în total M4 şi M6 25 de staţii noi pentru bucureşteni", a declarat Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Şi la capitolul trenuri noi Metrorex merge cu frâna trasă
"2030 şi Dumnezeu ştie câţi ani! Pentru că este imposibil de spus câţi bani o să pună din buzunarul propriu România, de la bugetul de stat pentru M6 şi pentru M4", a declarat Ionuţ Ciurea, ProInfrastructura. Un exemplu de întârzieri uriaşe este şi magistrala 5 din Drumul Taberei, care a ajuns subiect de glume. Inaugurarea primei secţiuni, Râul Doamnei - Eroilor, a durat 12 ani. Lucrările pentru prelungirea sa, Eroilor - Piaţa Iancului, trebuiau să înceapă deja de mai bine de doi ani. Nici acum nu ştim când vom putea ajunge în Pantelimon cu metroul. Studiile geologice întârzie construcţia loturilor. "Dacă proiectul până la Iancului nu a început şi un proiect pe fonduri europene durează zece ani, cred că prin 2035 dacă suntem sănătoşi ne vedem aici, să mai vorbim", a declarat Marian Artimon, sindicalist Metrorex.
Mai nou, promisiuni sunt si pentru prelungirea magistralei 4. Cu 13 staţii de metrou ar urma să se extindă magistrala 4 de aici, de la staţia Gara de Nord 2 până la Gara Progresul. Este o investiţie de aproape trei miliarde jumătate de euro, iar lucrările ar urma să înceapă în toamna anului viitor. "În martie-aprilie vom avea câştigătorul acestei licitaţii, între timp vom avea şi aprobarea indicatorilor de către Guvernul României. Noi pregătim deja trenurile necesare să cumpărăm trenurile pentru M6 şi M4. În aşa fel încât la momentul în care se finalizează aceste lucrări să avem trenuri noi", a declarat Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. "Vor fi gata în 2030 într-un univers paralel. Mai durează până o să avem contractele semnate. Aceste două loturi sunt undeva la 2 miliarde de euro", a declarat Ionuţ Ciurea, ProInfrastructura.
Şi la capitolul trenuri noi Metrorex merge cu frâna trasă. În urmă cu doi ani, călătorii de pe M5 trebuiau să se imbarce in 13 trenuri noi. Primele au ajuns însă în iarna anului trecut, dar încă trec prin teste ample pentru a vedea dacă toate instalațiile funcționează. Ultimele 9 ar urma să fie puse pe şine până în luna aprilie a acestui an. Metrorex a penalizat producătorul francez cu peste 24 de milioane de euro.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰