O cunoscută fabrică din România a fost vândută pentru 1.8 milioane de euro
CITR, companie activă pe piaţa de insolvenţă şi restructurare din România, a tranzacţionat, în urma unei licitaţii, activele agroindustriale ce compun fabrica de ulei Mândra în valoare de 8,96 milioane de lei (aproximativ 1,8 milioane euro), a anunţat, vineri, CITR, potrivit Agerpres.
- Premiera noului sezon Chefi la cuțite din 17 Noiembrie, Duminică 20:00, Luni, Marți și Miercuri 20:30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- A treia răsturnare de situație în cazul asasinării lui Ioan Crișan. Fiica lui, lăsată în libertate acum 3 săptămâni, a fost arestată alături de complici
Pachetul de active, vândut de CITR din rolul de administrator judiciar al Mândra SA, societate aflată în reorganizare, include Fabrica de Ulei Mândra şi bunurile imobile şi mobile aferente.
Tranzacţie de 1.8 milioane de euro pe piaţa din România
"Tranzacţionarea fabricii Mândra este un pas important şi, totodată, o continuare a eforturilor noastre de a găsi investitori cu o viziune amplă asupra viitorului business-urilor din România, care îşi doresc să pună în valoare activele achiziţionate, cu scopul de a genera mai departe, valoare în economie. Fabrica de ulei aflată în patrimoniul Mândra SA, un punct foarte important pe harta agroindustrială a României, a avut un rol istoric semnificativ în prelucrarea şi distribuirea produselor agricole şi a derivatelor agroalimentare. Potenţialul activelor vândute nu este însă limitat la dezvoltarea industriei agricole, ci oferă multiple alte posibilităţi de transformare, extindere sau utilizare a spaţiului pentru domenii noi, variate", a declarat Florin Constantin, Partener CITR, potrivit Agerpres.
Activul vândut, compus din teren în suprafaţă de 21.317 mp, clădiri, anexe imobiliare, utilaje, echipamente şi linii tehnologice aferente fabricii oferă posibilitatea de utilizare în domeniul procesării uleiului, precum şi în alte scopuri industriale sau chiar dezvoltarea de proiecte imobiliare comerciale, de retail, rezidenţiale sau mixte.
- Vodafone iese de pe piaţa din Spania. Grupul îşi vinde operaţiunile pentru 5 miliarde de euro
- Banca românească First Bank a fost cumpărată de grupul italian Intesa. Tranzacţie de 130 de milioane de euro
- Compania care deţine Mega Image, Ahold Delhaize, cumpără reţeaua de magazine Profi. Tranzacţie uriaşă pe...
Fabrica de Ulei Mândra se află într-o zonă uşor accesibilă a judeţului Vaslui, în proximitatea surselor de materie primă situate în Vaslui, Iaşi, Botoşani, Suceava, Neamţ şi Bacău, precum şi Republica Moldova, o poziţie cheie din punct de vedere logistic.
Potrivit sursei citate, vânzarea pachetului de active a fost realizată prin licitaţie publică la o valoare de piaţă de peste 90%, după ce companii importante din industrie şi agribusiness la nivel local şi naţional au manifestat interes şi au luat parte la licitaţie.
Mândra SA Bârlad provine din fosta Întreprinderea de Ulei Republica Bârlad şi a luat fiinţă ca fabrică de ulei, în 1911, pe teritoriul actual, ca urmare a iniţiativei marelui industriaş român Nicolae Malaxa, având la început doar prese hidraulice acţionate cu abur produs de o locomotivă.
De atunci, fabrica a trecut constant prin procese de modernizare şi retehnologizare. În zilele noastre, fabrica este recunoscută pentru calitatea produselor şi serviciilor furnizate, creatoare a mărcilor de ulei Floris şi Clariol. În primăvara anului 2018, fabrica de ulei din Bârlad s-a confruntat cu un incendiu care a distrus peste 80% din Secţia de Presare, afectând atât echipamentele tehnologice de producţie cât şi clădirea. Din acest punct a început declinul financiar al companiei, precizează CTIR în comunicat.
CITR este liderul pieţei de insolvenţă şi restructurare din România încă din 2008. Cu o experienţă de peste 22 de ani pe piaţa insolvenţei şi restructurării şi aproximativ 1.100 de proiecte gestionate de-al lungul timpului, CITR distribuie anual peste 100 de milioane de euro creditorilor, în misiunea sa de a consolida valoarea din companiile româneşti de impact.
CITR este o companie Impetum Group, primul grup românesc dedicat misiunii de a maximiza valoarea de business din oricare etapă din viaţa unei companii, cu scopul de a crea un impact pozitiv în economie.