Cafenelele de specialitate, noul trend printre localurile din Capitală
Povestea cafelei perfecte continuă cu minutele în care a fost prăjită, cu temperatura optimă a apei şi se termină în mâna celui care o toarnă în ceaşcă.
De Redactia Observator la 04.03.2018, 22:18Povestea cafelei perfecte din România continuă cu minutele în care a fost prăjită, cu temperatura optimă a apei şi se termină în mâna celui care o toarnă în ceaşcă. Găseşti întreaga poveste în cafenelele de specialitate. E o nişă mică pe piaţa de business din România, dar în creştere. O echipă Observator a luat la pas câteva coffee shop-uri din Bucureşti, ca să afle ce înseamnă o cafea cu adevărat bună şi de cât talent e nevoie pentru prepararea ei.
Adrian Simion este printre primii proprietari de cafenele de specialitate din România.
ADRIAN SIMION, proprietar cafenea de specialitate:
E un trend în creștere, e indubitabil, acum trei ani erau doar 3 coffee shopuri, acum sunt 20 cred ca se apropie de 30. Şi clienţii adera încet la un produs sensibil mai bun.
Spre deosebire de cafeaua comercială, cea de specialitate este manufacturată din ingrediente şi la standarde certificate, în cantităţi mici, pentru a-şi păstra proprietăţile.
ADRIAN SIMION, proprietar cafenea de specialitate:
La fiecare nivel, e atenția pentru detaliu pentru calitate, de la fermier, pana la cum e procesata.
Piaţa cafelei în România a ajuns la peste 400 de milioane de euro. Românii beau, în medie, o ceaşcă de cafea pe zi.
MARIUS FOLEA, barista:
Cele mai dese băuturi sunt cele cu lapte, cappuccino foarte popular, latte, flat, cea mai slaba și
oamenii o prefera, iar într-o mica măsură, espresso, americano.
Aroma din ceaşcă e dată şi de talentul celui care prepară cafeaua: barista sau specialistul în cafea.
Antonio Iftimescu era student când a decis că vrea să să-şi dezvolte un business din cafeaua de specialitate.
ANTONIO IFTIMESCU, proprietar specialty coffee shop:
La Berlin, am intrat într-un coffee shop, am servit o cafea cu o inimioara acest lucru m-a intrigat. Am întrebat barista, nu știam ca se numește așa, ca ce a făcut el se numește latte art și ce am servit eu servit eu e cafea de specialitate și atunci mi s-a aprins un bec.
Şi-a convins părinţii să investească toate economiile într-un coffee shop. De 5 ani studiază şi exersează ca să se menţină printre cei mai talentaţi barista din Bucureşti.
ANTONIO IFTIMESCU, proprietar specialty coffee shop:
Când avem un nou coleg, îl invatam tot ce tine de prepararea cafelei. Dacă se va introduce în nomenclator, cred ca va exploda cererea pe piață.
Numai în Bucureşti, mai sunt vreo 50 ca şi el. Sunt IT-işti antreprenori, corporatişti sau ingineri care se susţin şi se recomandă reciproc.
În Bucureşti, există aproximativ 20 de cafenele de specialitate. O piaţă în expansiune e şi în Cluj Napoca, urmată pe locul trei de Timişoara.