Tot mai mulți români fac cumpărături online, din cauza noului coronavirus
Vrei, nu vrei, cumperi online. Aceasta a fost, pentru mulţi români, provocarea perioadei de izolare. Deşi unii preferau în mod obişnuit să meargă în magazine, pandemia le-a schimbat obiceiurile. Şi cumpărăturile online au început să le placă atât de mult încât vor continua să facă shopping online şi după pandemie.
De Redactia Observator la 23.04.2020, 00:17- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
- Românii își schimbă obiceiurile de cumpărături, în vreme de pandemie
- Tot mai multe persoane comandă produse online
Epidemia de coronavirus ne ţine în case şi ne aduce cumpărăturile la uşă. De nevoie, românii au învăţat că pot comanda online tot ce îşi doresc.
Anul trecut, doar 23% dintre români au făcut cumpărături online, ceea ce ne situează pe penultimul loc în UE la acest capitol. Acest obicei ar putea să se schimbe însă. 22% dintre românii care au făcut cumpărături online pe perioada stării de urgență au declarat că vor continua să facă acest lucru mai des și după ce starea de urgență va fi ridicată.
Un exemplu este Mihai. Înainte decretării stării de urgenţă, prefera să meargă la mall sau la supermarket pentru cumpărături. Acum, si-a schimbat opţiunile: "Cred că datorită acestei situații sunt nevoit să fac cumpărături online".
Timp câştigat şi mai puţin efort
KEREN ROSNER, psiholog - Există avantaje în această perioadă și aceste avantaje i-au convins pe foarte mulți să treacă peste bariera refuzului și să adopte acest comportament nou.
Un studiu arată că jumătate dintre români vor continua să cumpere online şi după ridicarea restricţiilor. Doar preferinţele se vor schimba.
ȘTEFANIA KADIMA, director agentie de comunicare - Dacă înainte de criză articolele de fashion erau printre preferatele românilor atunci când vine vorba despre cumpărăturile online, acum ei au o foarte mare deschidere către produsele de îngrijire personală, produsele de îngrijire pentru casă, către produsele alimentare.
La nivelul Uniunii Europene, campioni la cumpărăturile online sunt locuitorii din Danemarca, Suedia, Olanda și Germania.