Românii au prins gustul comenzilor online. Comerţul electronic şi-a triplat cifra de afaceri în ultimii 5 ani
Comerţul online este unul dintre cele mai performante sectoare ale economiei naţionale, afacerile triplându-se în ultimii cinci ani, la 7 miliarde de euro estimate pentru acest an, a transmis, la Profit E-commerce, Cristian Pelivan, directorul executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), relatează news.ro. "Dacă ştii să dai like şi comment pe Facebook, poţi să plasezi şi o comandă online", spune Pelivan.
De Redactia Observator la 13.10.2022, 17:15"Vreau să setez un ton pozitiv al discuţiei pentru că, atunci când vorbim despre comerţul electronic, vorbim de unul dintre cele mai performante sectoare ale economiei naţionale, care aproape că şi-a triplat cifra de afaceri în ultimii cinci ani, de la 2,8 miliarde de euro în 2017 la 7 miliarde de euro în acest an, nivel pe care îl estimează ARMO pentru 2022", a afirmat Cristian Pelivan.
În plus, există un salt important în privinţa numărului de clienţi care apelează la comerţul online. "Am ajuns în prezent la 45% dintre utilizatorii de internet din România, în contextul în care aproape 90% din populaţia adultă a ţării foloseşte internetul", continuă şeful ARMO. "Un salt uriaş a fost făcut în anul 2020. În 2019, acest procentaj era de 23% şi a ajuns la 45% în prezent, o dublare practic".
Clienţii din timpul pandemiei au rămas fideli şi acum comerţului online
Avantajele comerţului electronic sunt evidente, iar cei care au apelat la acest tip de comerţ în timpul pandemiei au rămas clienţi fideli, explică Pelivan.
- Schema prin care un cuplu a furat 400.000 de lei de la magazinele online. Se foloseau de opţiunea de retur a produselor
- Inventivitate fără limite. Cum au reuşit doi bucureşteni să dea o ţeapă de zeci de mii de euro cu haine...
- S-au schimbat regulile în cazul comenzilor online. Ce se întâmplă dacă plătești cu bani cash pentru colet
Cristian Pelivan consideră că, în prezent, comerţul online traversează o perioadă de aşezare, după perioada de excepţie provocată de pandemie.
"Pe măsură ce devine mai uşor pentru oameni să comande online, trecem şi peste această barieră a competenţelor, dar trebuie şi un pic curaj şi, astfel, vom depăşi pragul de 45% dintre utilizatorii de internet. Dacă ştii să dai like şi comment pe Facebook, poţi să plasezi şi o comandă online", a concluzionat directorul executiv al asociaţiei.