Scumpiri accelerate în rândul produselor destinate femeilor: "Se observă creşteri chiar şi de 30%"
Criza nu este deloc roz pentru femei. Produsele destinate lor s-au scumpit în ultimul timp într-un ritm accelerat, mult mai mult decât produsele pentru bărbaţi. Fenomenul este cunoscut drept pinkflation sau inflaţia roz şi se vede cel mai bine la preţul articolelor de fashion şi cosmeticelor.
De Alexandra Marin la 29.09.2022, 19:50Gabriela e mereu atentă la preţuri. În ultima vreme a observat că produsele pentru femei s-au scumpit accelerat, în comparaţie cu cele pentru bărbaţi.
Gabriela, clientă: Acum ultima dată când am mers am vrut să cumpăr o geacă. O geacă pentru noi e undeva la 200-300 de lei, în timp ce la băieţi găseşti cu 100 şi ceva de lei. Adică la jumătate.
Şi pentru Ozana lucrurile sunt clare. Orice ar cumpăra, femeile ies în pierdere.
Ozana, clientă: Săptămâna trecută am avut ziua de naştere a unui prieten şi i-am luat un cadou, dar mi-am dat seama că dacă ar fi trebuit să îi cumpăr unei prietene un cadou, sigur m-ar fi costat mai mult. Constant, îmi cumpăr haine de la un anumit brand şi îmi dau seama că s-au scumpit considerabil.
- Inflație record de 10% în Germania. Berlinul plafonează preţul la gaze și curent, cost total de 200 de miliarde...
- Italia își reduce previziunile pentru creșterea economică din 2023 la doar 0,6%. Scumpirea energiei alimentează...
- Vacanțele de sărbători, mai scumpe în această iarnă. Cât costă un sejur de Crăciun sau Revelion în Poiana...
Scumpirile au luat-o complet razna la articolele de damă
Asta în condiţiile în care, oricum, femeile plătesc oricum din start mai mult decât bărbaţii pentru produse similare. În anii 90' a fost descoperită taxa roz, în urma unui studiu în care au fost analizate aproape 800 de produse, de la 90 de branduri. Concluzia: aceleaşi produse, doar pentru că erau pentru femei, erau în medie mai scumpe cu 7%. Nivelul următor este inflaţia roz sau pinkflation, când scumpirile au luat-o complet razna la articolele de damă.
Raluca Radu, manager general magazin online: Da, creşterea preţurilor este mai mare pentru articolele pentru femei şi în special pentru brandurile cu preţuri ceva mai mici. Se observă creşteri chiar şi de 30%. Pentru produsele de bărbaţi, creşterea e de 15, cel mult 20%.
Cristina Bombeanu, marketing manager magazin cosmetice: Avem o explicaţie. Bărbaţii renunţă mai uşor la produsele pe care ei nu le consideră de strictă necesitate. Deci o companie dacă ar şi scumpi produsele respective, pe lângă că e cererea mică, nu ar mai vinde nimic. Pentru produsele de femei am mărit preţul cu 3-5%, iar pentru cele de bărbaţi le-am păstrat aşa cum erau.
Iar asta se întâmplă într-o lume în care femeile sunt orcum plătite mai prost decât bărbaţii pentru aceeaşi muncă. La noi, diferenţa ar fi în medie de 2,4%, în timp ce în ţări precum Letonia, Estonia, Austria sau Germania, diferenţa salarială dintre femei şi bărbaţi depăşeşte chiar şi 20 de procente.