Târg de joburi pentru viitorii navigatori la Universitatea Maritimă din Constanţa
Furtunile din larg, pirateria sau alte pericole ce pândesc pe mări şi oceane nu-i sperie pe tinerii români! Au mers cu zecile la un târg de joburi organizat la Universitatea Maritimă din Constanţa.
De Redactia Observator la 26.03.2019, 17:53- Filmul tragediei din Vâlcea, unde o şoferiţă de 23 de ani a plonjat cu maşina în râul Olt. DETALII la Observator 17:00
- Cum putem reduce dobânda unui credit. La ce să fim atenţi atunci când ne împrumutăm
Furtunile din larg, pirateria sau alte pericole ce pândesc pe mări şi oceane nu-i sperie pe tinerii români! Au mers cu zecile la un târg de joburi organizat la Universitatea Maritimă din Constanţa. Acolo firme din toată lumea fac zilele acestea recrutări de viitori navigatori printre studenţi. Şi nu îi ignoră nici pe cei care sunt abia în anul întâi.
De această dată, tinerii au fost într-un simulator. Se pregătesc însă intens pentru locul de muncă ideal. Unul, care spun ei, îmbină utilul cu pasiunea de a călătorii.
Chiar din anul I, firmele de shipping îi caută pe cei mai buni dintre ei ce vor să devină navigatori.
Legislaţia Internaţională în acest domeniu maritim este foarte restrictivă. Nu poate ajunge la bordul unei nave decât un absolvent de Universitate Maritimă din România care are practică de 12 luni la bordul unor nave comerciale în funcţie.
Aşa că marții, tinerii au mers încrezători târgul de joburi de la Universitatea maritimă din Constanţa.
Sunt anul I la Electrică Navală şi fac curs din anul I pentru a pleca în voiaj din anul II. Cu siguranţă o să aplic la această firmă pentru că-mi plac condiţiile şi programul de recrutare în general.
”Sunt anul I şi încă sunt în căutare. Adică încă aştept să văd pe ce mă potrivesc cel mai bine”, spune o studentă.
Nici măcar riscul de a fi atacaţi de piraţi în larg nu le-a tăiat din entuziasm.
CORNEL PANAIT, Rectorul Universității Maritime: Dacă lor le e teamă astăzi atunci înseamnă că trebuie să renunţe la această direcţie, să devină navigatori.Trebuie să pleci de acasă trei luni, trebuie să mergi pe mări şi oceane, vapoarele sunt tot mai sofisticate, îţi trebuie capacităţi tehnice din ce în ce mai bune.
”Intenţia noastră e de a recruta cât mai mulţi candidaţi. Media contează foarte mult, apoi este testul de logică şi perspicacitate, este testul de engleză şi interviul tehnic. Ei îşi fac cadeţia apoi noi ne asumăm că-i vom lua ca ofiţeri pe viitor”, spune Alexandra, reprezentanta unei firme de crewing.
HISASHI YAMAMOTO, reprezentantul unei firme japoneze de shipping: Navigatorii români sunt unii dintre cei mai buni din toată lumea. Şi acesta este motivul pentru care una dintre cele mai mari firme japoneze de shipping are contract cu Universitatea Maritima Română de mult timp, mai mult de 10 ani.
Pentru orice fel de risc, navigatorii au asigurări făcute de companiile care-i angajează.
ADRIAN MIHĂLCIOIU, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor: Chiar şi riscul de piraterie este asigurat. Între 15 şi 20.000 de dolari, care se dau fiecărui copil minor, în caz de deces.
Un ofiţer care ajunge spre vârful carierei lui poate ajunge să ia un salariu lunar chiar mai mare de 10.000 de euro.