Ministerul Turismului a explicat ce înseamnă, de fapt, pietrele de la standul României
Promovarea turistică a României pare blocată în eșec. După pozele scoase la imprimantă, puse pe o perdea neagră la New York, astăzi, la cel mai mare târg de profil, Ministerul Turismului a ieşit în faţă cu o hartă din pietre. În schimb, bulgarii au avut cel mai mare stand. Iar grecii l-au adus pe primarul din Thassos să-i convingă pe turiştii români să meargă în număr cât mai mare pe insulă.
De Redactia Observator la 24.02.2023, 16:38UPDATE. Reacția Ministerului Turismului. Ce semnificație au pietrele din care s-a făcut harta României, la Târgul de Turism de la ROMEXPO
"Ministerul Antreprenoriatului și Turismului este onorat să găzduiască în cadrul standului din Târgul de Turism al României, pentru prima dată, elemente din Geoparcurile UNESCO.
Fiecare “piatră” înseamnă o poveste. Pentru cine are urechi să le asculte, vă încurajăm să vorbiți cu specialiștii celor două destinații acreditate UNESCO, respectiv „Ținutul Buzăului” (jud. Buzău) și „Țara Hațegului” (jud. Hunedoara), precum și cu cei care reprezintă alte trei teritorii aspirante la acest statut: „Oltenia de sub Munte” (jud. Vâlcea), „Carpaterra” (jud. Brașov), precum și inițiativa „Dobrogea Chimerică” (jud. Tulcea).
Le mulțumim tuturor celor care au acceptat invitația MAT de a face parte din stand și de a informa cât mai bine vizitatorii cu scopul de a-i transforma în turiști ai acestor obiective excepționale, recunoscute la nivel mondial.
Credem cu tărie că este un moment bun să nu mai folosim obiectivele recunoscute de UNESCO doar în discursuri publice și în mesaje emoționale pe platformele de socializare, ci să le promovăm cum se cuvine și să le vizităm - cel mai onest și simplu mod prin care putem să contribuim la dezvoltarea lor.
O hartă din... pietre, cu un ciocan şi... alte pietre în mijloc. Aşa este promovată România la cel mai mare târg de turism din Bucureşti. Standul Ministerului Turismului a costat 16.000 de euro", a transmis Ministerul Turismului.
Daniel Cadariu, ministrul Turismului: E o deficienţă în ceea ce priveşte promovarea din România. Ministerul promovează destinaţia România, pe diverse planuri. Şi ministerul lucrează la susţinerea activităţii turistice din România.
Harta desprinsă parcă din Epoca de piatră ne aduce aminte de Târgul de Turism de anul trecut de la New York, unde România s-a promovat cu ajutorul unor fotografii prinse de o perdea neagră.
Daniel Cadariu, ministrul Turismului: La sfârşitul anului trecut am participat la alte 3 târguri. Participarea, de fiecare dată, a fost la iun nivel profesionist, învăţând din accidentul New York.
Bulgarii, cu un stand de 60.000 de euro la Târgul de Turism de la ROMEXPO
În schimb, Bulgaria are la Bucureşti un stand spectaculos în care a investit 60.000 de euro, iar grecii au venit cu 11 standuri, din care nu lipseşte muzica live. Câteva dintre destinaţiile preferate de români au fost reprezentate chiar de primari.
Lefteris Kyriakidis, primar Thassos: Turiştii români reprezintă 65%. Cei mai mulţi turişti ai insulei Thassos provin din România. Vă aştept în Thassos.
Panagiotis Aggelidis, primar Kavala: Cei mai mulţi vizitatori ai insulei nostre sunt români. Vacanţă plăcută în Kavala.
Faţă de anii trecuţi, preţurile sunt mai mari cu până la 30 la sută, însă topul destinaţiilor de vacanţă a rămas neschimbat.
Târgul de turism este deschis până duminică. Ofertele sunt valabile atât la cei peste o sută de expozanţi, cât şi online, pe site-urile agenţiilor.