Tesla a înregistrat o scădere a vânzărilor de mașini electrice de 20%. Ce explicații oferă compania lui Elon Musk
Tesla, unul dintre cei mai importanți producători de automobile electrice, a anunțat o scădere a vânzărilor cu 18%. Astfel, au fost puse pe piață doar 255.000 de noi vehicule în al doilea trimestru, comparativ cu primele trei luni ale anului. În același timp, producția a scăzut cu 15%, ajungând la 259.000, notează CNN.
De Adrian Popovici la 04.07.2022, 11:22Fabrica Tesla din Shanghai a fost închisă timp de câteva săptămâni în aprilie, din cauza carantinei care a fost impusă în urma creșterii numărului de cazuri Covid-19. În plus, măsurile dure luate de autoritățile de la Beijing au afectat și lanțurile de aprovizionare și furnizorii la care apelează constructorul de mașini electrice.
După cum explică Dan Ives, analist tehnic al Wedbush Securities, problemele cu care Tesla și furnizorii s-au confruntat au reduc producția cu aproximativ 70.000 de vehicule electrice.
Potrivit declarației companiei, problemele cu care s-a confruntat compania lui Elon Musk în primele luni ale trimestrului sunt acum, în mare parte, rezolvate.
"În ciuda provocărilor continue ale lanțului de aprovizionare și a opririlor fabricilor dincolo de controlul nostru, iunie 2022 a fost luna în care am produs cele mai multe vehicule din istoria Tesla", se arată în comunicat.
- Elon Musk se plânge că noile fabrici Tesla pierd miliarde de dolari: "Uzinele din Berlin și Texas sunt cuptoare...
- Elon Musk a folosit controversele despre concedierea a 10% din angajații Tesla pentru a ascunde o problemă mai gravă
- Elon Musk are o presimţire foarte rea despre economie. Vrea să concedieze 10% din angajații Tesla
Tesla nu oferă publicului informații defalcate pe zonele geografice în rapoartele sale lunare legate de producție și vânzări. Cu toate acestea, după cum au explicat oficialii companiei, aproximativ 45% din venituri au provenit din tranzacțiile care au avut loc în Statele Unite ale Americii.
O situație inedită pentru Tesla
Astfel de scăderi ale producției și vânzărilor sunt rare pentru Tesla, compania care și-a obișnuit acționarii cu o creștere rapidă. Chiar și cu problemele cauzate de lockdown-ul din Shanghai, comparativ cu primul trimestru al anului 2022, ambi indicatori au crescut față de nivelurile de anul trecut.
Analiștii chestionați de Refinitiv se așteptau ca compania să anunțe o creștere de 46% a veniturilor în trimestrul precedent, comparativ cu un an în urmă, și o creștere de 51% a veniturilor ajustate. Creșterea mai modestă a vânzărilor de la un an la altul ar putea tempera aceste așteptări și ar putea exercita o presiune suplimentară asupra prețului acțiunilor companiei. Acțiunile Tesla au scăzut cu 35% în acest an.